iPad-gebruikers kopen veel steeds minder gedrukte media

Vorig artikel Volgend artikel

iPad-gebruikers kopen veel steeds minder gedrukte media

Uit een recent onderzoek van IDG Connect naar de mediaconsumptie van iPad-gebruikers bleek dat 72% van de respondenten minder kranten kocht, terwijl 70% minder boeken kocht en 49% minder DVD’s kocht sinds ze een iPad hebben aangeschaft. Vooral in Azië is de verkoop van kranten ingezakt onder de iPad-gebruikers...


In de Aziatische landen heeft maar liefst 90% geen behoefte meer aan een papieren krant, nu de iPad ook te gebruiken is om kranten en nieuws te lezen. In het Midden-Oosten is de daling ook fors: 80% van de iPad-bezitters koopt er minder kranten. In Noord-Amerika overweegt zelfs 15% een tweede tablet te kopen, naast het iPad-toestel. 

Dubbele tegenslag


Kranten- en tijdschriften uitgevers krijgen tegenwoordig te maken met een dubbele tegenslag: Enerzijds worden ze grotendeels betaald uit advertenties en anderzijds raken dankzij internet-nieuwsmedia adverteerders kwijt. Tezelfdertijd hebben ze ook nog te maken met klanten die weglopen, omdat de iPad ook nieuws kan leveren.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies