LBi kondigt fusie met Bigmouthmedia aan

Vorig artikel Volgend artikel

LBi kondigt fusie met Bigmouthmedia aan

Bigmouthmedia, het belangrijkste search en media agentschap in Europa, en LBi, Europa's leider in digitale communicatie, kondigden vorige donderdag hun fusieplannen aan. Totale waarde bedraagt meer dan 100 miljoen EUR. Eenmaal de fusie compleet in juni 2010, wordt LBi zonder meer het grootste Europese marketing en technologie-agentschap. Maar wat levert dat op voor de Belgische klanten?

Bigmouthmedia is met 12 kantoren wereldwijd zonder twijfel één van de belangrijkste Search Engine Marketing agentschappen. Ze beschikken in het bijzonder over SEO (Search Engine Optimisation) expertise en ze zijn de referentie op vlak van campagnes zoals PPC (Pay Per Click), Affiliate en Media. Dergelijke campagnes genereren voor de merken die er gebruik van maken een uitzonderlijke, en bovendien meetbare, verkoop en return on investment. Ze zijn daarenboven één van de zeldzame digitale marketing agentschappen met een bewezen track record voor het opzetten van meertalige, multiculturele en multi-nationale campagnes in meer dan 30 talen.

Stanislas Van Oost, CEO LBi Belgium:Al sinds enkele maanden zien we een verschuiving in wat klanten verwachten van hun webbureau: klanten zoeken alsmaar meer naar “best in class” bureau’s die in staat zijn om alle aspecten van het digitaal spectrum aan te leveren: integratie van digitale media met creativiteit, technologie en search ondersteund door performante meetinstrumenten. De combinatie van de expertise van LBi en Bigmouthmedia brengt ons in een ongelooflijk sterke uitgangspositie om te voldoen aan deze vraag.”

LBi Belgium is daarenboven verheugd met de aanwezigheid van Bigmouthmedia in Page 2/3 Parijs. De 2 entiteiten zijn al van plan om in de komende weken een zeer intense samenwerking op te starten. Het kantoor in Parijs is een ideale uitvalsbasis om vaste voet te krijgen op de Franse markt. Laurence Vandelanotte, Strategy Director LBi Belgium gaat verder: “We kijken vooral uit naar de samenwerking met het team van specialisten van Bigmouthmedia. Meerdere opportuniteiten staan al op stapel waar we onze gecombineerde krachten kunnen aanwenden ten voordelen van onze betrokken klanten.”

Ook onze Belgische klanten benaderen het internet meer en meer als een volwassen verkoops- en communicatiekanaal. Ze begrijpen maar al te goed dat ze, mits een meer geïntegreerde aanpak, ook veel meer return kunnen halen uit het internet.

Een versplinterde aanpak is vandaag al dikwijls niet meer zo efficiënt. De return on investment van een digitale campagne stijgt sterk als men alle kanalen integreert: search, social media, media, mobiele media en websites, die allen door middel van een geïntegreerd meet- en analysesysteem in kaart gebracht en bijgestuurd worden.

Het is een feit dat SEM (Search Engine Marketing) nog geen core competentie was voor LBi Belgium. Deze fusie opent dus nieuwe mogelijkheden, ook in België. Er is nu zowel “best-of-class” kennis als mensen binnen handbereik. En het is de bedoeling om die kennis in de komende weken zoveel mogelijk in het team te integreren en over te brengen, zodat Belgische klanten hier ook van kunnen profiteren. Met de services en skills die LBi vandaag al heeft, wordt het agentschap nu inderdaad een one-stop shop, waarbij search en digitale media worden geïntegreerd met technologische knowhow, creativiteit en meetinstrumenten.

Over LBi Belgium

Ontstaan uit de integratie van DAD, Winsome en OX2, maakt LBi Belgium integraal deel uit van de online communicatie leader in Europa. Actief op de Belgische markt sedert 1995, heeft LBi een opmerkelijke expertise ontwikkeld op vlak van interactieve marketing en digitale technologieën. LBi is in België actief vanuit kantoren in Brussel en Gent.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies