LinkedIn bedrijfspagina's bevatten voortaan uitgebreide targeting mogelijkheden

Vorig artikel Volgend artikel

LinkedIn bedrijfspagina's bevatten voortaan uitgebreide targeting mogelijkheden

De zakelijke sociale netwerksite Linkedin kondigde maandag aan zijn diensten voor LinkedIn bedrijfspagina's uit te breiden met twee tabs: 'Targeted Updates' en 'Follower Statistics' waardoor bedrijven nog gerichten met hun volgers kunnen communiceren. Helaas zijn deze twee nieuwigheden momenteel slechts bruikbaar voor een selecte groep bedrijven als  AT&T, Dell, Microsoft, Samsung Mobile, Philips Europe en het Nederlandse bedrijf Exact.

Informatie delen op een relevantere/gerichtere manier

Bovenstaande bedrijven kunnen voortaan hun talrijke volgers groeperen op basis van categorieën als 'industrie', 'senioriteit', 'functie', 'bedrijfsomvang' en 'plaats'. Dit laat deze bedrijven toe om per doelgroep zo relevant mogelijke informatie aan te bieden waarmee de band tussen de bedrijfspagina en het volger in kwestie kan worden versterkt. Daarnaast krijgen marketeers (of eigenaars van de bedrijfspagina) ook toegang tot een dashboard waar zij de betrokkenheid van hun volgers kunnen bijhouden. Hierbij gaat het om elementen als het aantal 'vind ik leuks', 'shares', het percentage van betrokkenheid' en 'reacties'.

Clive Roach, Social Media Strategist bij Philips Healthcare

"LinkedIn's Targeted Updates maken het voor ons makkelijker om in contact te komen met onze volgers. Nu hebben we de mogelijkheid om alleen die informatie te delen die voor hen echt relevant is. De nieuwe statistieken geven ons de mogelijkheid om onze communicatie steeds beter af te stemmen en om zo de relaties te verbeteren. Dit is een grote stap vooruit gezien mensen vaak een overvloed aan irrelevante informatie ontvangen. Dit zorgt er vaak voor dat zij zich hier vervolgens voor afsluiten. Dankzij LinkedIn kunnen wij hen nu weer bereiken."

Schermafbeelding%202012-04-11%20om%2022.10.52

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies