Maak van sales een sport

Vorig artikel Volgend artikel

Maak van sales een sport

In veel bedrijven worden de verkoopsactiviteiten beheerd in een CRM. En laat ons eerlijk zijn, de meeste CRM toepassingen zijn saai en nodigen absoluut niet uit om prospects, leads, offertes, ... te registreren. Tenzij de verkoop zelf natuurlijk want dan komt de commissie in zicht. De online tool DealMachine is echter een leuke variant op de klassieke CRM toepassingen.

Dealmachine maakt van salesadministratie een spel want je krijgt per ingegeven lead, per offerte, per gesloten deal, ... punten. Je krijgt dus ook automatisch een ranking van de meest actieve verkopers. Je activiteiten in de toepassing worden ook facebook-gewijs op het dashboard van de applicatie gepost, dus geen geheimen, open communicatie. Je kan natuurlijk de vraag stellen of die punten echt representatief zijn voor de verkoper, een terechte vraag. Maar laat dit systeem dan op z'n minst een incentive tot activiteit zijn.

Deal2

Is Dealmachine dan een ernstige concurrent voor Salesforce of andere bekende CRM applicaties ? Voor kleinere ondernemingen in B2B zeker wel, want daar is de administratie van verkoopsactiviteiten soms gewoon heel moeilijk, er is vaak weinig druk om alles te registreren. Daarnaast is in kleinere B2B-ondernemingen de nood ook kleiner om zware analyses te maken. Want daar komt Dealmachine voorlopig, zeker voor grotere ondernemingen en B2C, nog veel te kort. De analysemogelijkheden zijn veel te beperkt (om niet te zeggen bijna onbestaande) om te concurreren met de grote jongens.

Maar voor kleinere ondernemingen die hun verkopers willen motiveren om een CRM echt te gebruiken is Dealmachine een aanrader. Geen zware analyses, maar een leuke interface en een openheid die aanzetten tot gebruik (en dat is al veel waard).

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies