Markee ontwikkelt doordachte social media campagne voor NMBS Europe

Vorig artikel Volgend artikel

Markee ontwikkelt doordachte social media campagne voor NMBS Europe

Communicatiebureau Markee ontwikkelde deze zomer een doordachte social media campagne voor NMBS Europe bestaande uit twee fasen om de doelgroep van -26-jarigen te bereiken. De eerste fase bestond uit een online campagne ‘Vertrek op vakantiejob’ waarbij Markee op zoek ging naar twee jobstudenten die in september als NMBS Europe ambassadeurs door Europa zouden sporen. In een tweede fase trekken de twee winnaars in september een ganse maand door Europe waarbij ze live verslag uitbrengen via hun smartphone via de facebook fanpagina’s ‘Waar is Yves?’ en ‘Où est Sarah?’.

Fase 1: “Vertrek op Vakantiejob”

In juli en augustus liep de online campagne ‘Vertrek op Vakantiejob’ - 'Pars en job date'.  Daarin ging Markee op zoek naar twee jobstudenten die in september, als ambassadeurs van NMBS Europe, drie weken lang Europa zouden rondsporen. Op de websites ‘Vertrek op vakantiejob’ en ‘Pars en job date’ kon men zich kandidaat stellen, wat resulteerde in 4.338 sollicitanten. Beide websites kregen zo’n 300.000 bezoekers en het aantal fans op de NMBS Europe en SNCB Europe fanpagina’s steeg met maar liefst 153% (van 5.401 naar 13.669 fans).

Op basis van hun motivering én het aantal Facebook-likes dat ze op hun profiel verzamelden, werden 30 kandidaten met een interessant reisprofiel uitgenodigd voor een écht sollicitatiegesprek. Uit deze shortlist werden uiteindelijk de twee meest geschikte deelnemers gekozen.

De actie werd ondersteund door affichage in stations, Metro-advertenties, e-mailings, bannering, seeding en een samplingactie in grote Belgische stations op dagen van ‘festivalmigratie’. Toch werd de buzz rond ‘Vertrek op vakantiejob’ vooral op Facebook gecreëerd. In totaal stemden maar liefst 84.000 Facebook-gebruikers op de reisprofielen van de kandidaat-jobstudenten!

Inzet3%20copy


Fase 2: “Waar is Yves?” / “Où est Sarah?”

De Vlaamse Yves Ruland uit Hasselt en de Waalse Sarah Henry Miles uit Luik kwamen begin deze maand uit de bus als jobstudenten. Zij trekken van 5 tot en met 26 september samen door Europa. Maar ze hebben ook een opdracht te vervullen. Met hun smartphones brengen ze namelijk live verslag uit van hun reis via de Facebook fanpages ‘Waar is Yves?’ en ‘Où est Sarah?’ én via de (mobiele) websites.

Belangrijker nog, is dat jobstudenten niet alleen een inspirerend reisverslag brengen, maar ook prijzen uitdelen aan hun oplettende Facebook-fans. Aan de hand van leuke tips die Yves en Sarah live posten op hun wall, kunnen ze op www.waarisyves.be of www.ouestsarah.be raden wat hun eindbestemming van de dag is.

In de prijzenpot zitten rugzakken, entreekaartjes voor pretparken, kortingsbonnen,... maar vooral een heleboel treinvakanties naar de leukste, mooiste en hipste plekken van Europa!

Facebook_Ou%CC%80%20est%20Sarah_fanpage%20copy

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies