Marktonderzoeksbureau comScore publiceert overzicht van Europees internetgebruik

Vorig artikel Volgend artikel

Marktonderzoeksbureau comScore publiceert overzicht van Europees internetgebruik

Volgens een vandaag gepubliceerd onderzoeksraport van marktonderzoeksbureau comScore bevonden zich in september 373,4 miljoen unieke bezoekers online. Deze studie maakt gebruik van comScore’s onderzoekspanel, dat het geaggregeerde internetgebruik van 49 Europese landen toont en individuele rapportages biedt over 18 landen in Europa. De bevindingen toonden een sterke groei in september 2011 op het gebied van Career Services en Development met een groei van 14 procent unieke bezoekers vergeleken met de vorige maand.

Vacature websites halen het hoogste aantal unieke bezoekers

In september 2011 bezocht bijna 30 procent van het Europese online publiek (108.4 miljoen unieke bezoekers) sites in de Career Services en Development categorie, het hoogste aantal unieke bezoekers die deze categorie ooit gehad heeft. Binnen deze categorie behaalde de Training en Educatie subcategorie de hoogste groei met een stijging van 28 procent, gevolgd door de Job Search categorie met een stijging van 21 procent.

Van de populairste Career Services en Development sites van september 2011, had Monster Inc. de meeste aantal unieke bezoekers met 9,4 miljoen unieke personen. Gevolgd door Indeed.com met 8,3 miljoen unieke bezoekers, wat een forse groei is van 39 procent in vergelijking met vorige maand. Jobrapido, een verzamelsite van andere job sites, staat op de derde plaats met 7,7 miljoen bezoekers in september. De vierde grootste site in de Career Services en Development categorie is Espace Emploi International, een Franse site met internationale vacatures, die bijna 5 miljoen unieke bezoekers trok in september 2011. 

Schermafbeelding%202011-11-14%20om%2017.37.31


Snelst groeiende websites in Europa

De sites van Google blijven de meest populaire websites in Europa in september met 341,1 miljoen unieke bezoekers, dat is een bereik van 91 procent van de totale Europese internetdoelgroep. De Microsoft-sites staan op de tweede plaats met 263,3 miljoen bezoekers (70,5 percent bereik), op de voet gevolgd door Facebook.com op de derde plaats met 250 miljoen bezoekers (66,9 procent bereik). Het Russische sociale netwerk VKontakte blijft koploper op het gebied van engagement van de meest populaire websites. Europese bezoekers spendeerden gemiddeld 427 minuten (7,1 uur) op deze site.

De snelst groeiende websites in Europa van augustus tot september waren het in Dublin gevestigde digitale media bedrijf Populis (een groei van 44 procent), Czech portal Seznam.cz (een groei van 25 procent), en gaming site EA Online (een groei van 16 procent). Italiaanse telecommunicatie operator Wind Telecomunicazioni en de Mozilla Organization lieten een aanzienlijke groei zien in het verkeer van respectievelijk 15 procent en 14 procent.

Schermafbeelding%202011-11-14%20om%2017.38.14

Europees internetgebruik per land – Rusland haalt Duitsland in

Hieronder is een overzicht te zien van Europees internetgebruik van de 18 landen waarvoor comScore individuele rapportages levert. In september 2011 haalde Rusland Duitsland in als de markt met het hoogste aantal unieke online bezoekers. Het Verenigd Koninkrijk behaalde de hoogste engagement met gebruikers die gemiddeld 26 uur online waren in september.

Schermafbeelding%202011-11-14%20om%2017.38.50

 

 

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies