Met televisie op je gsm is wachten leuk

Vorig artikel Volgend artikel

Met televisie op je telefoon wordt wachten leuk. Dat is de boodschap van de campagne van Lemz die het grote publiek bekend maakt met MobielTV van KPN. Brand Equity Manager Nico Stouthart legt uit dat KPN heel bewust gekozen heeft voor een campagne vanuit het perspectief van de consument. Uit onderzoek bleek namelijk dat consumenten in eerste instantie geen belangstelling hebben voor mobiele televisie. Mensen verwachtten dat de dienst te duur zou zijn, en slechte beeldkwaliteit zou leveren.

De campagne is daarom het antwoord op de vraag: wat moet de consument met dit product? Een spotje laat een MobielTV-gebruiker zien die zich tijdens stressvolle en vervelende wachtmomenten vermaakt met tekenfilms, nieuwsberichten of natuurdocumentaires. KPN richt zich met de campagne in principe op elke televisiekijker, maar in het bijzonder op forenzen. Advertenties zijn voornamelijk in gratis dagbladen en op wachtplekken te vinden.

De eerste resultaten zijn veelbelovend. Marketingverantwoordelijke Ralph Thoen van MobielTV wil geen specifieke getallen noemen, maar zegt dat de afzetdoelstelling is verdubbeld. Dit succes werd gedeeltelijk al voor de publiekscampagne bereikt. Enkele weken geleden kreeg het product veel belangstelling van de pers nadat journalisten gratis exemplaren kregen uitgedeeld. (foto)

[bron: Adformatie]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies