Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Met
televisie op je telefoon wordt wachten leuk. Dat is de boodschap van de
campagne van Lemz die het grote publiek bekend maakt met MobielTV van
KPN. Brand Equity Manager Nico Stouthart legt uit dat KPN heel bewust
gekozen heeft voor een campagne vanuit het perspectief van de
consument. Uit onderzoek bleek namelijk dat consumenten in eerste
instantie geen belangstelling hebben voor mobiele televisie. Mensen
verwachtten dat de dienst te duur zou zijn, en slechte beeldkwaliteit
zou leveren.
De campagne is daarom het antwoord op de vraag: wat moet de
consument met dit product? Een spotje laat een MobielTV-gebruiker zien
die zich tijdens stressvolle en vervelende wachtmomenten vermaakt met
tekenfilms, nieuwsberichten of natuurdocumentaires. KPN richt zich met
de campagne in principe op elke televisiekijker, maar in het bijzonder
op forenzen. Advertenties zijn voornamelijk in gratis dagbladen en op
wachtplekken te vinden.
De eerste resultaten zijn veelbelovend. Marketingverantwoordelijke
Ralph Thoen van MobielTV wil geen specifieke getallen noemen, maar zegt
dat de afzetdoelstelling is verdubbeld. Dit succes werd gedeeltelijk al
voor de publiekscampagne bereikt. Enkele weken geleden kreeg het
product veel belangstelling van de pers nadat journalisten gratis
exemplaren kregen uitgedeeld. (foto)
[bron: Adformatie]