Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Bij The New
York Times vonden wij een schrijnende aanklacht: Google mag dan al stilaan ons
online leven beheersen, maar wat als het fout loopt? Van elk ander bedrijf dat
ons diensten verleent, zouden wij stijgeren indien het ook geen
klantenondersteuning biedt. Google heeft dan al wel een forum, maar is er een
telefoonnummer waarop je Google kan bereiken bij problemen? Neen dus.
Wie bij het
inloggen op zijn GMail account een probleem ondervindt, kan nergens terecht. Er
is geen gratis nummer, en er is geen echte mens die een telefoon bemant om op
jouw problemen te reageren. De fora
staan volgens dit artikel vol van hulpkreten van mensen die niet meer konden
inloggen op hun account, maar geen menselijke contactpersoon konden vinden om
hen te helpen – dagen, wekenlang. Soms gaat het om mensen van wie de toegang
afgesloten werden, nadat iemand verschillende pogingen onderneemt om met een
fout paswoord toegang te krijgen tot het account.
Nu is het
inderdaad erg moeilijk om voor elke klacht open te staan, en te onderzoeken; en
vooral: om de gebruikers diets te maken dat zij eerst de online forums en de
FAQ’s moeten raadplegen, en dan pas het telefoonnummer moeten draaien. Maar
anderzijds: het gaat hier niet meer om gratis diensten. AdSense en AdWords zijn
inmiddels belangrijke bronnen van inkomsten geworden voor vele
“kleine” internet entrepreneurs, die via deze beide diensten proberen
geld te verdienen. En dan wordt het stilaan onaanvaardbaar dat die telefonische
ondersteuning er niet is…
[Via Netties.be]