Neckermann trekt de social media kaart

Vorig artikel Volgend artikel

Neckermann trekt de social media kaart

Dat de touroperator Neckermann in België tot de beste voorbeelden behoort op vlak van hoe social media omarmen, bewijzen ze nogmaals met enkele nieuwe acties waar ze zelfs verder gaan dan louter actief zijn op Facebook of twitter.

Met 60.000 fans is Neckermann de nummer 1 qua aantal fans in België voor een reismerk. De nummer twee is Brussels Airlines met 48.000 fans en op een derde plaats staat Thomas Cook  met 34.000 fans (nog eentje uit de Thomas Cook België stal, want op nummer 4 staat Thomas Cook Airlines).

Uit testen blijkt dat ze er in slagen om klanten dezelfde dag nog te antwoorden op vragen en gaan ze zelfs qua customer service in de nabije toekomst ook daarvoor nieuwe tools lanceren om de fans op facebook nog beter en nog sneller te kunnen servicen en wordt ook twitter gebruikt om zowel promo's te versturen als klanten op hun vragen te antwoorden.

BELGIANCOWBOYS

Na het dagelijks berichten over promo's, is Neckermann nu ook het pad ingeslagen van de exclusieve promo's. Zo kon je onlangs naar Spanje voor 2 en werd dit alleen via hun facebook pagina gepost.

Maar daar stopt het voor Neckermann ook niet, want naast een eenvoudige manier om elke reisagent te vinden via de facebook pagina en alle aanbiedingen te zien, kan je nu ook je reis terug winnen als je  via hun retail netwerk boekt. Dus social media binnenbrengen in de reiskantoren zelf.

IMG_2848_small

(foto: Neckermann Meir, Antwerpen)


Deze actie, die in elk Neckermann kantoor via grote zuilen aangekondigd wordt met de bijbehorende QR code, laat elke Neckermann klant toe om zijn reis terug te winnen op een eenvoudige wijze en blijkbaar hebben al duizenden mensen dit proberen te doen, een teken dat de A brand Neckermann ook wel geliefd is in social media. Volgens Nele Vermeire, social media coordinator (hun conversation manager dus) bij Neckermann is social media inderdaad een cruciaal element in hoe ze met hun klanten omgaan:" Via onze facebookpagina leren we elke dag hoe de klant over onze brands denken, wat hun verwachtingen zijn maar evengoed wat hun frustraties zijn en daarop spelen we in en dat houdt niet alleen conversaties in, maar ook actief reizen verkopen, voor ons is social media dan ook een kanaal dat inderdaad een positieve ROI kent." 

Volgens insiders bij Neckermann zal het hier niet bij blijven en kunnen we de komende dagen nog veel meer promoties verwachten die alleen voor de Facebook fans zullen gelden.

NVB_QR


Meer info over al hun acties kan je vinden op : http://www.facebook.com/neckermannholiday

 

 

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies