Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
The New York
Times gaat gegevens die gebruikers van de sociale netwerksite LinkedIn ingeven
in hun profielen gebruiken om advertenties op de krantensite beter af te
stemmen op het doelpubliek. Beide bedrijven hebben daartoe een overeenkomst ondertekend. Het gaat om gegevens als leeftijd, jobomschrijving, geslacht en
woonplaats. Die informatie is van goudwaarde voor partijen die de advertenties
op de eigen site beter willen afstemmen op hun lezers.
Het is de
eerste keer dat een tradionele krantengroep zulke verregaande deal sluit met
het grootste sociale netwerk voor professionals.
The New York Times kondigde gisteren op haar site
aan dat ze haar publiek gerichtere informatie zou gaan aanbieden, gebaseerd
op hun LinkedIn-profiel. Een kleine voetnoot maakte melding van het feit dat
ook advertenties kunnen worden getoond ‘die meer dan waarschijnlijk in de
interessesfeer van de lezer liggen.’
Beide
organisaties bevestigen dat nooit persoonlijke informatie zal worden
vrijgegeven en dat gebruikers ten allen tijde uit het systeem kunnen stappen.