Algemeen02.06.2010

Nieuw reclamebureau uitgebaat door laatstejaarstudenten


Nieuw reclamebureau uitgebaat door laatstejaarstudenten

In september 2010 krijgen we er een nieuw reclamebureau “6+1” bij in het Brusselse Dansaert Centrum. Het zal volledig worden gerund door
laatstejaarsstudenten uit studierichtingen die gelinkt zijn aan de
reclamesector (communicatie, marketing, fotografie,
grafisch ontwerp, webdesign, multimedia,  …).

Reclamebureau 6+1 dat pas één jaar geleden zelf zijn deuren opende, wil
met dit initiatief zijn reputatie als nieuwe generatie
communicatieprofessionals kracht bij zetten. Op deze manier verzekert
het zijn voeling met de jongste reclamemakers en houdt het de geest
jong.

Vorige maand lanceerde 6+1 een rekruteringscampagne, genaamd “Ik ben je hond niet”. De campagne focust op het belangrijkste doel van het project: stagiaires de kans geven om van hun stage een échte werkervaring te maken en zo een stapje voor te hebben aan de start van hun carrière.

Geïnteresseerde studenten kunnen zich inschrijven op de website www.ikbenjehondniet.be (of www.jesuispastonchien.be voor de Franstalige studenten). De campagne wordt ondersteund door affiches, flyers en guerilla-acties op hogescholen en universiteiten. 6+1 verwacht tussen 350 en 450 inschrijvingen.

Dankzij een benadering waarbij de klant écht centraal staat, slaagde het agentschap er op korte tijd in een gedegen klantenbestand uit te bouwen. Het bureau kleurt bewust buiten de lijnen van traditionele reclamehokjes. In zijn creatieve focus voegt het de juiste dosis creativiteit toe om tot efficiënte communicatie te komen.