Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Het heeft even geduurd, maar op vraag van BelgianCowboys wil ik mezelf nu toch even voorstellen. Ik had gehoopt dit te doen bij de lancering van mijn eigen nieuwe blog, maar het is de laatste twee maanden zo ongelooflijk druk geweest dat van beiden niets in huis gekomen is. Maar er zit verbetering aan te komen.
Wie is Kristof Drossaert?
Slechts weinigen zullen mij kennen en soms zou ik dat ook zo willen houden, maar dan is bloggen natuurlijk niet de ideale manier. En eerlijk gezegd is dat ook geen doel op zich. Als sales/marketeer/strateeg in een marketingbureau is een uitgebreid netwerk namelijk geen overbodige luxe. Enkel een rustig weekend is voor mij meer dan voldoende.
Mijn eerste kennismaking met het medium “computer” kwam er al op zeer jonge leeftijd. Ik ken de tijd nog dat er geen Windows bestond en ik alleen maar spellekes kon spelen in DOS. Gelukkiglijk is die tijd voorbij en heb ik ook de geneugten van een MAC mogen leren kennen.
In 2006 behaalde ik mijn diploma Bedrijfscommunicatie optie Reclame waarna ik nog een extra diploma besloot te halen als bachelor-na-bachelor Multimediadesign. Op zich allemaal heel leuk, maar het plezier begint pas wanneer je effectief aan de slag kan.
Na enkele zeer interessante stages bij TBWA en Agency.com, was mijn eerste job als online marketing specialist bij een niet-nader-genoemd bedrijf een tegenvaller, mooie perspectieven voor ik begon, maar al snel bleek het niet mijn ideale job.
Daarna werd ik opgepikt door Cronos om aan de slag te gaan binnen iDA MediaFoundry een bedrijf dat zich als Adobe Solution Partner richt op Flex-LiveCycle-Acrobat oplossingen. Hier maakte ik rechtstreeks kennis met Adobe en met de mensen van Adobe. Het was een enorm boeiende en leuke job en zo leerde ik ook de “development” kant kennen van de online media (hoewel development niet mijn natuurlijke biotoop is). De economische crisis besliste jammer genoeg dat ik op zoek moest naar een andere job.
Daarna deed ik tijdelijk freelance werk voor verschillende bedrijven waaronder Adobe en Wallace&Sanders. Door de aangename samenwerking met Wallace&Sanders en door de onzekerheid die toch wel gepaard gaat met freelance werk, heb ik beslist om vanaf februari 2010 onder vast contract voor hen te gaan werken.
Walllace&Sanders
Wallace&Sanders is een marketingbureau en bestaat uit twee divisies WSA (offline) en WSAWEB (online). Zij richten zich voornamelijk op B2B en hebben enkele zeer interessante klanten en referenties zoals Indaver, Photovoltech en Studio100.
Mijn doel binnen W&S is om enerzijds de sales te ondersteunen en anderzijds nieuwe initiatieven op poten te zetten die kunnen bijdragen tot de groei.
Belgian Cowboys
Doel op Belgian Cowboys was om mijn mening en visie op de huidige ontwikkelingen in de nieuwe media te ventileren. Doel is om op regelmatige tijdstippen een interessant artikel te schrijven, hoewel die regelmatigheid tot hiertoe even te wensen overliet. Ook mijn eigen blog zal vanaf half februari terug regelmatig geüpdatet worden