Nieuwe cowboy: Erik Laurijssen

Vorig artikel Volgend artikel

Erik wie?
Vooraleer ik me begin uit te leven in het posten van nieuwtjes en visies allerhande, leek het me wel prettig om even te laten weten wat voor soort Belgische cowboy jullie voor je hebben.

Eind jaren tachtig studeerde ik af als burgerlijk ingenieur aan de K.U. Leuven. De jaren negentig werden vooral bepaald door mijn job bij Gnosis, nu Progress Software, waar ik na vier jaar verantwoordelijk werd voor de afdeling voor research and development. Na acht jaar Gnosis ging ik in 1999 aan de slag bij Xeikon, een belangrijke naam als het gaat over digital color printing. Ik was er verantwoordelijk voor de Workflow Solutions business unit, en heb mee Xeikon’s revolutionaire X-800 digitale front-end ontwikkeld. De leukste uitdaging kwam er echter in 2006…

LUMA International 
Begin 2006 richtte ik, samen met enkele partners die gespecialiseerd zijn in digitale en gepersonaliseerde marketing, Eclipse International op in het Antwerpse. Gedreven door dezelfde passie voor marketing en innovatie waren we ervan overtuigd dat Eclipse International nieuwe deuren kon openen op het gebied van intelligente en efficiënte communicatie.

En dat zijn we (gelukkig) nog steeds. De voorbije jaren hebben we gewerkt aan een SaaS-platform voor marketingautomatisering, LUMA. Dat platform biedt sales-en marketingafdelingen een betere ondersteuning, verbetert de ROI van de campagnes en verzekert marketers ervan dat de merkconsistentie behouden blijft. In 2009 kregen we een plaats toegekend op de Red Herring 100 Europe ranglijst van ’s werelds meest innovatieve technologiestarters en werden we genomineerd voor de Deloitte Fast 50 Rising Star 2009 Benelux Award, waar we uiteraard dolgelukkig mee waren.

Begin 2010 hebben we de naam van ons bedrijf verandert in LUMA International, om nog meer de nadruk te leggen op ons flagship product.

Belgian Cowboys?
Mijn doel op Belgian Cowboys is om regelmatig interessante nieuwtjes te signaleren op het gebied van marketingautomatisering en marketing in het algemeen, vergezeld van mijn eigen visie op de ontwikkelingen.


Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies