NOCUS lanceert het online platform "Stralend haar"

Vorig artikel Volgend artikel

NOCUS lanceert het online platform "Stralend haar"

Schwarzkopf, een merk van Henkel, en communicatiebureau NOCUS lanceren het online platform ‘Stralendhaar’ in Vlaamstalig- en Franstalig België. Ze bieden een antwoord op de groeiende behoefte aan meer informatie over haar, kapsels en weetjes. Schwarzkopf zet zijn jarenlange kennis en expertise centraal. Bovendien biedt het de bezoekers de mogelijkheid om met Schwarzkopf en met elkaar in contact te komen.

Uit een recent onderzoek uit mei 2010 van haarspecialist Schwarzkopf bij meer dan 1000 Belgische en Nederlandse vrouwen, blijkt dat bijna alle vrouwen hun kapsel ontzettend belangrijk vinden. 3 op de 4 vrouwen voelt zich zelfs ronduit miserabel op ‘bad hair days’. Hoe vaak hebben ze er last van? Waar hebben ze last van? En belangrijker: wat doen ze er aan? Heel vaak ... niets. Terwijl enkele kleine ingrepen vaak een groot verschil maken. Schwarzkopf deelt zijn jarenlange expertise en reikt op de site en de bijhorende social media platformen op Facebook, Twitter en Hyves, wekelijks meerdere haartips aan. Daarnaast kunnen gebruikers met elkaar in contact komen.

Stralendhaar over, van en door haar

Naast wekelijkse nieuws updates kan de bezoeker een profiel aanmaken waar ieders eigen kapsel centraal staat. Een eerste actie haakt in op het fenomeen ‘bad hair day’. Wie de beste tips&tricks verzamelt, wordt ‘beauty van de maand’. Daarnaast is er ook een kleurentest om te achterhalen welke kleuren het beste bij je passen.

Daan Simonis (Media Manager Henkel Benelux)

“Met de Stralendhaar website spelen we in op de groeiende behoefte naar online haartips en de nieuwste haartrends. Met deze website willen we op een verrassende en vooral makkelijke manier de expertise van Schwarzkopf met onze gebruikers delen en ook deelbaar maken. Het is een makkelijke website waar men elkaar kan inspireren met foto’s, tips en verhalen over je eigen kapsel. Zo hopen we onze klanten nog beter te kunnen helpen aan mooi en stralend haar”, aldus Daan Simonis, media manager bij Henkel Benelux.

Greet Roosen (PR & Account Manager NOCUS)

“Met de lancering van de online platformen voor Schwarzkopf heeft NOCUS zich op online strategisch vlak enorm kunnen uitleven. In 2008 legden we al de basis met de vorige versie. Vandaag beantwoorden we aan de noodzakelijke dialoog die elk merk met zijn potentiële en huidige consumenten zou moeten aangaan”, aldus Greet Roosen, PR & account manager bij NOCUS. “De lancering van de nieuwe platformen gaat gepaard met een uitgebreide pr-actie.”

Klant: Henkel, Daan Simonis
Agentschap: NOCUS
Online Strategies Manager: Nick Decrock
Design: Nick Looijmans, Saskia Hanon
Copy: Ken Houben
Project Management: Dimitri Van Lunter
PR & Account Management: Greet Roosen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies