Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
De vernieuwde website experimenteert met het ontsluiten van de museumcollectie en verbreedt zo het concept van deze collectie: naast de fysieke collectie die aanwezig is in het museum zelf, is er een digitale collectie die enkel online ter beschikking staat dankzij ONE Agency. Hiervoor wordt onder meer dankbaar gebruik gemaakt van rich-media: de collectie bestaat uit zowel foto’s, geluid en video. De bezoeker
De bezoeker kan daarenboven zijn eigen museum aanleggen op basis van
zijn favoriete stukken uit de digitale collectie.
Volgende elementen dragen eveneens bij tot de ‘web 2.0’ experience. Er is een ruim aanbod aan blogs en bezoekers kunnen content delen waardoor ze als het ware ambassadeurs worden van het museum. Ze kunnen ook participeren door commentaar te geven op delen van de site én op de collectie of door deze delen te waarderen (“raten”). Uiteraard kan men ook op de website terecht voor de nodige praktische informatie en de kalender met activiteiten.
Met de vernieuwde website hoopt Huis van Alijn een brede doelgroep – die bestaat uit jong volwassenen, kinderen en hun ouders, lokale bezoekers en toeristen – aan te spreken.