Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Op 20 oktober vindt de tweede editie van Paperjammed plaats in De Balie te Amsterdam. Dit keer stelt Paperjammed het thema “Social Media & Content
Strategy” centraal en krijgen studenten de kans hun (onderzoeks)vragen
voor te leggen aan panel van maar liefst 6(!) experts.
De eerste editie van Paperjammed vond in mei dit jaar in Utrecht plaats en was wegens
een overweldigende hoeveelheid aanmeldingen binnen enkele dagen al
volzet, dus haast je!! Het event wordt georganiseerd in samenwerking met
de opleiding Interactieve Media van de Hogeschool van Amsterdam.
Doel
Organisator Johan Voets van social media bureau OKGO legt uit dat hij op het idee kwam nadat hij steeds vaker interviewverzoeken kreeg van studenten die afstuderen op gebied van het continu veranderende medialandschap. “Met name ‘social media’ is het afstudeeronderwerp van dit moment. Maar daarbinnen zijn nog zoveel deelonderwerpen te onderscheiden. Tijdens Paperjammed slaan we een brug tussen professionals en een nieuwe generatie social media experts en maken daarbij beiden een stukje wijzer”.
Zes experts
In het panel van professionals nemen deze keer Ernst-Jan Pfauth (chef Internet NRC Handelsblad & NRC.next), Roeland Stekelenburg (Hoofd Digitale Media bij de NOS) en Henk de Hooge (oprichter en hoofdredacteur van Dutchcowboys.nl), Sanne Walvisch (Sanoma), Eric Rigters (manager eBook.nl) en Marjolijn Kamphuis (co-founder Dutchcowgirls) plaats. Aan bod komen thema’s zoals het
bedenken van redactionele formules, mashups en de sterk veranderende
distributiemodellen van media.
Hoe inschrijven?
Geinteresseerde studenten die een afstudeeronderzoek doen dat aansluit op het thema kunnen zich inschrijven voor Paperjammed op www.paperjammed.nl en daar ook hun vragen indienen.
Panel
– Henk de Hooge (oprichter en hoofdredacteur Dutchcowboys)
– Marjolijn Kamphuis (oprichter en strateeg bij OKGO., mede-oprichter en hoofdredacteur Dutchcowgirls)
– Ernst-Jan Pfauth (redacteur en blogger bij NRC Next, auteur)
– Erik Rigters (manager, eBook.nl)
– Roeland Stekelenburg (Hoofd Nieuwe Media bij NOS)
– Sanne Walvisch (freelance media professional, voorheen Sanoma Digital)
Partners
– Hogeschool van Amsterdam – IAM – http://www.voltijd.hva.nl/interactieve-media/
– Probaton: http://www.probaton.com
– Mobypicture: http://www.mobypicture.com
– OKGO.: http://www.okgo.nl
Lokatie
– De Balie, Kleine-Gartmanplantsoen 10, 1017 RR Amsterdam