Paperjammed: Hulp nodig bij je thesis over social media?

Vorig artikel Volgend artikel

Paperjammed: Hulp nodig bij je thesis over social media?

Momenteel zijn veel studenten o.a. in Belgie en Nederland bezig met het schrijven van hun thesis/(afstudeer)scriptie. Een groot aantal van die werkstukken gaat dit jaar over 'social media', want wat is eigenlijk de invloed ervan op een branche, een merk, een maatschappij of businessmodel? Omdat er nog niet zo heel veel wetenschappelijke literatuur voorhanden is, wenden veel studenten zich vaak tot professionals met hun onderzoeksvragen.

Leg je vragen voor aan vakexperts

Tijdens (het nieuwe Nederlandse evenement) Paperjammed kunnen studenten op woensdag 12 mei hun onderzoeksvragen voorleggen aan experts uit het vakgebied. Deze eerste editie vindt plaats bij SETUP, het tijdelijke medialab in hartje Utrecht. Van 18.30 tot 21.00 uur zullen daar een panel van 4 experts uit het online vakgebied klaar staan om de aanwezige studenten met hun onderzoeksvragen te helpen.

Volgende experts delen graag hun kennis ter zake:

Erwin Blom: Voormalig Hoofd Digitale Media bij de VPRO en tegenwoordig ondernemer met eigen Social Media Hub The Crowds. Behalve social mediastrateeg, blogger, bekend twitteraar, columnist, gadgetfreak en spreker is Erwin ook muziekliefhebber & expert en schrijver van het boek Handboek Communities.

Marjolijn Kamphuis: Bekend als mede-oprichter en hoofdredacteur van weblog Dutchcowgirls.nl en voormalig online- & crossmedia producer bij MTV Networks, Orange, Universal Music en Talpa. Op dit moment werkzaam als Online manager bij G-Star international en daar bezig met een social media / fashion 2.0 strategie, e-shop en website voor het kledingmerk.

Frank Meeuwsen: Na zijn carrière als Brand Director bij Online bureau Rhinofly is Frank sinds een jaar als zelfstandige Creatief strateeg aan de slag bij zijn eigen bedrijf The Incredible Adventure Starts Here. Bekend als blogger bij Lifehacking.nl en Dutchcowboys. Frank schrijft op dit moment een boek over Bloggers in Nederland, geeft presentaties over bloggen en social media en adviseert bedrijven hierover.

Indira Reynaert: Hoofdauteur van het boek Crossmedia Concepting en docent aan het departement Media- en Cultuurwetenschap (Universiteit Utrecht). Ze specialiseerde zich in nieuwe media en doceert onder meer praktijkgerichte colleges over crossmediaprodukties. Daarnaast is zij initiatiefneemster van Kenniscollectief #CML, een denktank van mediaexperts die debatteert over de toekomst van mediatechnologie in relatie tot cultuur en maatschappij.

Zoektocht naar antwoorden

Volgens initiatiefnemer Johan Voets krijgen professionals de laatste tijd steeds vaker verzoeken om hulp bij een afstudeeronderzoek. "Op dit moment studeren ontzettend veel studenten af op de effecten van social media. Wetenschappelijke kennis daarover ontbreekt nog, en dus wenden studenten zich tot professionals binnen het vak. Vandaar dat het ons een goed idee leek om die twee samen te brengen tijdens een event. Leerzaam voor de studenten, maar ook voor professionals die benieuwd zijn naar het kennisniveau van de volgende generatie."

Online registratie

Alle studenten die Paperjammed willen bijwonen kunnen zich aanmelden op de website. Vragen voor het panel moeten voor de start van het event worden achtergelaten op website, of kunnen worden getwitterd naar @paperjammed. Tijdens de avond wordt een selectie van de beste vragen voorgelegd aan het panel van experts. Geinteresseerden kunnen het event thuis ook volgen via een Mobypicture backchannel en eigen vragen aandragen via Twitter. Handig niet?

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies