Path is het nieuwe Twitter?!

Vorig artikel Volgend artikel

Path is het nieuwe Twitter?!

Enkele maanden geleden werd de nieuwe versie van Path gelanceerd. Een alternatief sociaal netwerk dat een aantal elementen van Twitter, Facebook en Foursquare combineert in een mooi ontworpen mobiele app voor iPhone en Android. Path is in feite een mobiel dagboekje, dat je altijd bij je bent. Je laat weten waar je bent, met wie, wat je denkt, wat voor muziek je luistert etc. Uiteraard voeg je opnieuw vrienden toe, maar dat kunnen er slechts maximaal 50 zijn. De bedoeling van Path is dat je je dagboekje dus echt alleen maar deelt met de mensen die het dichtst bij je staan.

+100.000 gebruikers wereldwijd

Path werd weliswaar in 2010 al gelanceerd maar kreeg toen relatief weinig voet aan de grond. Na de release van Path 2 in december 2011 werd de app ineens weer helemaal hot onder een grote groep early adaptors, die het net als Instagram als een soort alternatief voor het platgelopen Twitter en Facebook gebruiken. 

De basis die Facebook voor bedrijven zoals Path gelegd heeft, is volgens Co-founder Dave Morrin extreem belangrijk: "Elke nieuwe dienst zou gebouwd moeten worden op het framework van Facebook". Sinds de launch van Path 2 groeide de startup inmiddels door naar zo'n 100,000 gebruikers wereldwijd. Ondanks gebrek aan virale middelen om de app nog sneller populair te krijgen bij een grote groep mensen (Path is private, je deelt het dus strikt genomen juist niet op je Facebook of Twitter), is Path dus al een aardig eind onderweg om een nieuw niche succes op de sociale netwerk markt te worden.

 

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies