Philips werkt aan winkel van toekomst

Vorig artikel Volgend artikel

Philips werkt aan winkel van toekomst

Elektronicaconcern Philips werkt aan de winkel van de toekomst. Door de inzet van talloze technologische snufjes moet de beleving van het winkelen intenser worden. Zo moeten etalages interactiever worden om de klant meer binding te laten krijgen met een winkel of een bepaald merk bij flagship brand stores.

De winkel van de toekomst van Philips is gevestigd bij Philips Research in Eindhoven. In het Shoplab is een proefopstelling gemaakt. Tot de onderdelen behoren een interactieve etalage die reageert op het wijzen van de vinger door de consument en de oogbewegingen van de consument. Tevens kan de etalage reageren op het naderen van een persoon. Terwijl het assortiment van de winkel eerst op de ruit geprojecteerd wordt, wordt na het benaderen van de ruit de etalageruit transparant waardoor de klant de winkel kan inkijken.

Tot de gebruikte technieken behoren ook lichttechnieken. Zo zijn er kubusjes die de kleur van het tentoongestelde product over kunnen nemen. Ook is er een pen met een kleurensensor die panelen de kleur van een bepaald product kan laten aannemen. Hiervoor wordt led-technologie gebruikt. Er wordt ook nog gewerkt aan technologie voor persoonsherkenning, zoals een klantenkaart met RFID-chip voor persoonlijke aanbiedingen.

[Bron: Adformatie - MDWeekly]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies