Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Elektronicaconcern
Philips werkt aan de winkel van de toekomst. Door de inzet van talloze
technologische snufjes moet de beleving van het winkelen intenser
worden. Zo moeten etalages interactiever worden om de klant meer
binding te laten krijgen met een winkel of een bepaald merk bij
flagship brand stores.
De winkel van de toekomst van Philips is gevestigd bij Philips
Research in Eindhoven. In het Shoplab is een proefopstelling gemaakt.
Tot de onderdelen behoren een interactieve etalage die reageert op het
wijzen van de vinger door de consument en de oogbewegingen van de
consument. Tevens kan de etalage reageren op het naderen van een
persoon. Terwijl het assortiment van de winkel eerst op de ruit
geprojecteerd wordt, wordt na het benaderen van de ruit de etalageruit
transparant waardoor de klant de winkel kan inkijken.
Tot de gebruikte technieken behoren ook lichttechnieken. Zo zijn er
kubusjes die de kleur van het tentoongestelde product over kunnen
nemen. Ook is er een pen met een kleurensensor die panelen de kleur van
een bepaald product kan laten aannemen. Hiervoor wordt led-technologie
gebruikt. Er wordt ook nog gewerkt aan technologie voor
persoonsherkenning, zoals een klantenkaart met RFID-chip voor
persoonlijke aanbiedingen.
[Bron: Adformatie – MDWeekly]