Algemeen26.03.2009

Reclame komt kijkervaring ten goede


Reclame komt kijkervaring ten goede

Televisiekijkers
die verplicht worden hun favoriete programma’s met regelmatige
reclame-onderbrekingen te bekijken, genieten meer van hun shows dan
mensen die dezelfde programma’s in één keer kunnen uitkijken. Dat is de
verrassende conclusie van 2 verschillende studies. De studie levert
niet enkel interessant materiaal op voor adverteerders, ze zegt ook
iets over de mensenlijke natuur. Irritante onderbrekingen en karweitjes
maken dat we leuke ervaringen beter kunnen appreciëren, aldus dokter
Leif Nelson, die een van beide onderzoeken leidde.

Dat komt omdat onze zintuigen zich snel aanpassen aan zelfs de meest
leuke dingen. ‘Naar een goede film kijken, leuke muziek beluisteren,
genieten van een massage; het begint allemaal veelbelovend en na enkele
minuten zijn we er aan gewend. Onderbrekingen doen dat gevoel opnieuw
opveren.’

[Bron: International Herald Tribune]