Algemeen09.10.2010

Rethinking Marketing


Rethinking Marketing

Stichting Marketing en Uitgeverij LannooCampus presenteren op 18 oktober “Rethinking marketing: Uitdagende marketingvisies voor na de crisis”.  Daarvoor zocht LannooCampus 5 topspecialisten bij mekaar die hier een heel duidelijke visie op hebben: Rudy Moenaert, Geert Stox, Marc Van de Perre, Steven Van Belleghem en Fons Van Dyck.  Zij brengen aan de hand van interessante cases uit 2010 een boeiende discussie op gang.  Geen zware theorieën, maar concrete voorbeelden waarbij ook uw mening van tel is!

2010 is en was een meer dan boeiend marketingjaar. Het ene bericht na het andere deed de huidige marketingtheorieën op hun grondvesten daveren. De stuntelige communicatie van Tony Hayward (BP), de kordate aanpak van Kraft, het merk De Wever,  … Welke verantwoordelijkheid dragen ondernemingen t.o.v. hun klanten? Zijn consumenten bewuster geworden? Zijn hun aankopen rationeler? Hoe radicaal veranderen social media de marketing? En welke rol is er nog weggelegd voor u als marketeer?

Programma

14u30: ontvangst
15u: interactief congres
17u: receptie
18u: einde

Praktisch

Dit unieke event start om 14.30 uur bij Studio 100, Halfstraat 80 in Schelle. Om 17 uur sluiten we af met een receptie. Parkeren kan op het terrein tegenover Studio 100. En u gaat terug naar huis met de vijf boeken van de sprekers.

Leden van Stichting Marketing schrijven in voor 170 euro (excl. btw), niet-leden voor 195 euro (excl. btw). Een voordeelprijs als u bedenkt dat u een boekenpakket van 130 euro meekrijgt. Echt ‘value for money’. Daar draait het namelijk om in de marketing van de toekomst.

Bent u op 18 oktober in de namiddag nog vrij? En toetst u uw eigen marketinginzichten graag even af aan de uitdagingen voor de toekomst?

Klik dan hier om nu in te schrijven voor deze buitenkans om samen met topspecialisten het marketingjaar 2010 te analyseren.

Sprekers

 

 

Geert Stox begeleidt als business- en marketingconsultant productinnovaties
doorheen Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Zuid-Afrika en Rusland voor
grote en kleine ondernemingen. Hij is stichter en medeoprichter van het
Brand Strategists Network, BizBuilders en het consultancybureau
Ziff-Jones. Mensgericht marketingdenken vormt bij hem steeds het
uitgangspunt om succesvolle merken en producten neer te zetten in B2C-en
B2B-markten.
De ware aard van de marketeer

Marc Van de Perre is ingenieur en managing partner van
Interface Marketing, een onafhankelijk bureau voor strategische
marketing dat zich gespecialiseerd heeft in marketing coaching en advies
en begeleiding van klantwaarde- en prestatiemanagementprojecten. Hij
heeft een ruime internationale ervaring bij zowel grote als middelgrote
ondernemingen. Momenteel is hij voorzitter van Stichting Marketing, de
meest toonaangevende marketingvereniging van België.
Ken uw klant

Rudy Moenaert is hoogleraar strategische marketing aan
de TiasNimbas Business School (Universiteit van Tilburg – TU Eindhoven)
en deeltijds hoogleraar strategische marketing aan Universiteit
Nyenrode. Hij is een veelgevraagd lesgever aan executive
managementopleidingen in binnen- en buitenland.
Marketing strategy and organization

Fons Van Dyck staat aan het hoofd van think.BBDO –
onderdeel van de wereldwijde communicatiegroep BBDO in Brussel – en
adviseert merken en organisaties op vlak van imago- en
communicatiestrategie.
Wekelijks schrijft hij een column in De Standaard over trends in de
maatschappij.
Hij studeerde politieke en sociale wetenschappen (KU Leuven) en
marketing management. Hij is tevens gastdocent merk- en
communicatiestrategie aan de Vrije Universiteit Brussel.
De kracht van wit

Steven Van Belleghem is managing partner bij het
marktonderzoeksbureau InSites Consulting. Zijn passie is klanten helpen
bij het nemen van strategische marketingbeslissingen. Stevens
specialisatie is onderzoek naar merken en reclame. Hij verdiept zich in
de relatie tussen de flexibele consument en de manieren waarop
waarop adverteerders deze te pakken willen krijgen. Voor Steven bij
InSites Consulting aan de slag ging, startte hij zijn carrière als
onderzoeksmedewerker op de Vlerick Leuven Gent Management School.
De conversation manager