ReTweet actie Stichting Marketing: Futureproof Business

Vorig artikel Volgend artikel

ReTweet actie Stichting Marketing: Futureproof Business

Op dinsdag 8 juni organiseert Stichting Marketing in samenwerking met BMMA een dagseminarie Futureproof Business. Op deze dag zal worden gekeken hoe een ondernemer de komende decennia sterke resultaten voor zijn/haar onderneming kan creëren. Nu al scoren bedrijven die de zaken ‘anders’ aanpakken en duurzaam ondernemen aanzienlijk beter dan hun concurrenten. Hoe doen ze dat? Welke filosofie en strategie hebben ze? Wat werkt en wat werkt niet?

Vandaag kan je tussen 12u-15u via onze ReTweet actie twee tickets voor dit interessante event winnen!

Hoe kan ik een ticket winnen?

Nu het moeilijkste van dit alles : 1x maal een berichtje wat wij vandaag om 12:00 uur live zetten via @belgiancowboys keurig ReTweeten vanaf je eigen Twitter account. Om 15:00 uur stoppen we met de pret en maken even later bekend welke 2 twitteraars met de tickets aan de haal gaan!

Rt%20fpbsm
Rt%20fpbsm%20winnaars

Waarom zou je deelnemen?

Om de boot niet te missen. De manier waarop we ondernemen verandert radicaal, en wie daar niet op voorbereid is, trekt aan het kortste eind. De omwentelingen die we gaan meemaken - en die eigenlijk al aan de gang zijn - overleven we niet door te doen wat we altijd al hebben gedaan. Want dan krijgen we wat we nu hebben, en daar kunnen we geen zekere toekomst op bouwen. Niet voor onszelf en onze kinderen, niet voor de wereld en zeker niet voor onze eigen onderneming.

Tijdens dit seminar kan je het volgende ontdekken:

    * hoe je je kan voorbereiden op opkomende omwentelingen
    * waarom die omwentelingen onomkeerbaar zijn en een totaal nieuwe aanpak vereisen
    * hoe de consument zal bepalen hoe je produceert, handel drijft en communiceert
    * welke valkuilen de nieuwe evoluties met zich meebrengen
    * welke opportuniteiten er voor je onderneming inzitten
    * dat het om veel méér gaat dan zorgzaam omspringen met grondstoffen en energie
    * wat je zelf kan doen om je resultaat al op korte termijn te verbeteren
    * waarom het verleidelijk maar ook riskant is om de kop in het zand te steken
    * met welke strategieën je je  bedrijf de komende decennia sterk en gezond houdt
    * hoe ondernemers nu al meer winst maken en tegelijk bijdragen aan een betere wereld door anders te produceren en hun producten en diensten op een andere manier in de markt te zetten
    * praktische tips om met kleine ingrepen veel te bereiken.

PROGRAMMA

09u00 onthaal
09u30 welkom

Waarom organiseren de twee verenigingen voor het eerst samen een seminar ?
Marc Vande Perre (Voorzitter Stichting Marketing) nl
Freddy Tacheny (Voorzitter BMMA) fr

09u50 (Green)business as (un)usual... ?

"Duurzaamheid" kom je vandaag overal tegen. Alle media spreken erover, onze politici nemen het op in hun beloftes en vele bedrijven proberen hun gevel groen te schilderen...maar wat is er nu werkelijk van aan ? Wat schuilt er achter dit woord ? Modefenomeen voor sommigen, lange termijn trend voor anderen, maar wat is de impact op het bedrijfsleven ? Sommige bedrijven zijn hun tijd vooruit en gebruiken het als prestatiegericht middel. Wie zijn ze en wat zijn de belangrijkste succesfactoren van een dergelijke aanpak?
Guibert del Marmol (Partner Cardel Sustainable Management) fr

10u20 Sustainability and Consumers: a new focus on values

Met welke noden en eisen van de consument wordt u steeds meer geconfronteerd ? Welke verwachtingen hebben uw klanten van morgen ? En hoe reageren ze als U daar niet op inspeelt ? Verbazende resultaten van een kwalitatief onderzoek.
Thérèse Tasmowski (Managing Director Quality Research) nl/fr

11u00 Netwerkmoment met koffie en thee
11u20 What's in it for futureproofed businesses ?

Voorbeelden van wat de voordelen kunnen zijn van duurzaam ondernemen op korte en lange termijn voor ondernemingen.
Serge de Gheldere (CEO Futureproof/ed) fr

12u00 Van duurzame communicatie naar betere resultaten: één enkele stap

De progressieve en vrijwillige aanpak van maatschappelijk verantwoorde strategieën en actieplannen, betekent voor alle afdelingen van de bedrijven een nieuwe rol en verantwoordelijkheid, ook voor de afdeling communicatie. De meeste bedrijven vragen zich vandaag niet meer af of ze duurzaam en verantwoord moeten communiceren, wel "hoe duurzaam en verantwoord communiceren"?
Nathalie Hublet (Media Manager UBA) fr

12u40 lunch
14u00 Sustainability at Chiquita - challenge and opportunity

Sedert een tiental jaren timmert Chiquita hard aan de weg om duurzame producten aan te bieden : bananen die op een milieuvriendelijke en sociaal verantwoorde wijze zijn geteeld. Hoe gaat dat in zijn werk en welk zijn de resultaten voor Chiquita?
George Jaksch (Senior Director Corporate Responsibility and Public Affairs Chiquita International) eng

14u40 Duurzame Ontwikkeling bij EXKI concreet. Het Re-Think project en zijn impact op human resources.

Milieuvriendelijk, sociaal verantwoord, vernieuwend en succesvol in een traditionele sector, Horeca.
Laurent Kahn (General Manager Exki) fr

15u20 Iconic Entrepreneurship. Why best brands will be sustainable.

Iconic Brands are defined as those that invented a new category, and then transcended that category to create popular culture, and build an enduring relationship with people. Examples are Nike, Coca-Cola, Apple, Body Shop, Red Bull etc. Such brands, invariably created by small entrepreneurs, have a competitive advantage that allows for them to be not only more profitable, but also more sustainable, if they choose to be.

The Blue Earth Network uncovered the Six Disciplines common to the creation of the world's greatest Iconic brands, and that contradict several managerial theories and that can be deliberately applied to build the Iconic brands of the future. Those brands will have to integrate holistic sustainability into their core purpose, ensuring that all stakeholders' interests and needs, including the environment, are duly considered and respected.
Udaiyan Jatar (Founder & CEO Blue earth network) eng

16u00 Netwerkmoment met koffie en thee
16u20 Drie keer praktisch

1. Juridische risico's bij gebrek aan een duurzame ontwikkelingspolicy.
    Waarmee rekening houden bij het opstellen ervan ?
    Lieven Monserez (Advocaat, Senior Associate Laga) nl
2. Consumer behaviour on the verge of acceleration
    Quantifying the belgian market and business opportunity for sustainability
    Katrien Barrat (Founder C-Change) nl
3. Alles wat u altijd al had willen weten over uw CO2-voetafdruk
    Antoine Geerinckx (Managing Partner CO2logic) fr

17u00 Big Blue, the realization of the Van Marcke vision on sustainable marketing

Big Blue is a unique, userled and interactive experience center of sustainable energy-solutions for water and heating at home. It is more than a showroom: it is a commitment to the future of our planet and for the well-being of our children.
Caroline Van Marcke (Director of the Van Marcke Group) nl/fr

17u20 Slot
17u45 Rondleiding in Big Blue

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies