Algemeen29.10.2010

Retweet actie: Win 5 duotickets voor de Microsoft Xbox Kinect avant-première (vrijdag 5 november)


Retweet actie:  Win 5 duotickets voor de Microsoft Xbox Kinect avant-première (vrijdag 5 november)

Vandaag geven we tussen 12u30 – 16u via onze twitteraccount 5 duotickets weg voor de avant-première van de Microsoft Xbox Kinect op vrijdag 5 november tussen 17u-19u30 in de Kinect loft te Brussel! Microsoft toonde gisterenochtend tijdens de persconferentie aan dat de speltechnologie perfect aansluit bij de belangrijkste sociale
en culturele trends die we momenteel in België zien opduiken. Martine Clerckx,
trendwatcher bij WIDE, duidt na een grondige analyse tussen de leefwereld van
het gezin en hun vrije tijd, een aantal grote pijlers aan waar de kracht en
meerwaarde van Kinect zich vertaalt.

Hoe kan ik een ticket winnen?

Nu het moeilijkste
van dit alles: 1x maal een berichtje wat wij vandaag om 12:30 uur live
zetten via @belgiancowboys keurig
ReTweeten vanaf je eigen Twitter account. Om 16:00 uur stoppen we met de
pret en maken bekend welke 5 twitteraars alleen of met hun partner aanstaande vrijdag 5 november tussen 17u-19u30 zich volledig kunnen uitleven op de Microsoft Kinect! Als je wil weten of de Xbox Kinect wel de moeite loont, lees dan hier het verdict van onze Belgian Cowboys Ilse Himschoot!

Rt%20actie_%20ms%20xbox%20kinect1


Trendwatcher Martine Clerckx (WIDE): “3 op 5 ouders vinden het leuk om samen met hun kinderen videogames te spelen” 

Op
familiaal vlak hebben spelletjes en vrije tijd de laatste 50 jaar een immense
evolutie gekend. Plezier, entertainment en gebruiksvriendelijkheid zijn voor
een gezin de belangrijkste motivatie, daarom inspireert gaming hen steeds meer
en meer. Ook
vrouwen laten zich verleiden door deze spelletjes. Ouders spelen zowel met hun
zonen (49%) als met hun dochters (38%). Kinderen vinden het bovendien leuk om
met hun vader (44%) en moeder (37%) te spelen. Ook
belangrijk om weten is dat ouders en kinderen beide actieve technologieën,
fitness games, racing games en sportieve games verkiezen. Ook educatieve
spelletjes worden meer en meer geapprecieerd.

Tenslotte is er eindelijk een samensmelting tussen mens en machine. Het lichaam
maakt een belangrijk deel uit van het spel. De simulatie en de realiteit
overlappen elkaar. Deze
belangrijke (r)evolutie leidt tot een progesssieve verandering op vlak van
levensstijl en mentaliteit. Je kan ze samenvatten in vier grote pijlers :
een uitgesproken smaak naar eenvoud, creatieve verbeelding, oprechte fun en het
plezier in het met elkaar verbonden zijn.

Lifestyle3

Trendwatcher Martine Clerckx (WIDE): Augmented
Imaginary

Technologie
moet ervoor zorgen dat het gemakkelijker wordt om talenten te uiten of
creatieve dromen te realiseren. Om te kunnen zien, moet men de ogen sluiten,
zodat de deur zich opent voor onze verbeeldingskracht en creativiteit. We
ontdekken steeds vaker nieuwe wegen en nieuwe manieren om anders te gaan
denken. Onze natuurlijke nieuwsgierigheid naar nieuwigheden vertaalt zich op
verschillende gebieden. Het weerlegt de gevestigde waarden en verlegt de normen
die we als normaal ervaren. Dit is het einde van « We hebben het altijd zo
gedaan ».

Kinect?

Kinect
voor Xbox 360 brengt games en entertainment op buitengewone nieuwe manieren tot
leven, zonder dat een controller nodig is. Makkelijk te gebruiken en leuk om
mee te spelen: met Kinect voor Xbox 360 kunnen gebruikers de stap naar
Kinect-games maken en de Kinect Hub zorgt ervoor dat al je favoriete films en
sociale netwerken zich op één plek bevinden. De Kinect-sensor herkent je en
reageert op je gebaren, luistert naar je stem en werkt met elke Xbox 360
console (175 MB geheugen vereist). Kijk
voor meer informatie op de facebook pagina.