SpinAwards 2012: De winnaars

Vorig artikel Volgend artikel

SpinAwards 2012: De winnaars

Op 5 april werden in Amsterdam voor de 14e keer de SpinAwards uitgereikt, de vakprijzen voor de digitale communicatie. Tribal DDB Amsterdam werd als 'bureau van het jaar 2012' uitgeroepen terwijl KLM Royal Dutch Airlines voor de tweede maal op rij 'opdrachtgever van het jaar' werd. Met 1 gouden en 2 zilveren SpinAwards vielen zij dit jaar weer ruim in de prijzen. 

Ook dit jaar bezochten rond de 2.500 gasten het populaire feest van de SpinAwards, dat zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld tot een jaarlijkse reünie van de digitale branche. Tijdens de SpinAwards Inspiration Days op 21 en 22 maart hebben de genomineerden hun cases aan de jury gepresenteerd, vanavond maakt de jury de winnaars bekend tijdens de SpinAwards Night.Hieronder de categorieën met alle genomineerden en -zodra ze bekend zijn- de winnaars. Bureau en opdrachtgever van het jaar.

Online Campagne

> Winnaar

  • Goud: KLM Tile & Inspire – Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
  • Zilver: Vind ik leuk – Red Urban/ FHV BBDO in opdracht van Hi (KPN) 
  • Zilver: Eddy’s Twitflicks – OneBigAgency in opdracht van Eddy Terstall 

> Genomineerd

  • Deuk van de dag – DDB & Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Centraal Beheer Achmea 
  • Eddy’s Twitflicks – OneBigAgency in opdracht van Eddy Terstall 
  • Grolsch Lowleaks – Isobar in opdracht van Koninklijke Grolsch BV 
  • Jusuf viewed your profile – Roorda Reclamebureau in opdracht van Unicef Nederland 
  • KLM Tile & Inspire – Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
  • LG Smart Thief Caught on Cam – Y&R Amsterdam in opdracht van LG Electronics Benelux 
  • Microsoft, de telefoon van Britt – Kumpany in opdracht van Microsoft 
  • Vind ik leuk – Red Urban/ FHV BBDO in opdracht van Hi (KPN) 


Website

> Winnaar

  • Zilver: Medi-plaza.nl – Boondoggle Amsterdam in opdracht van Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Zilver: Cordeals – Boondoggle Amsterdam in opdracht van Cordaid Microkrediet 
  • Zilver: Microsoft, de telefoon van Britt – Kumpany in opdracht van Microsoft 

> Genomineerd

  • Cordeals – Boondoggle Amsterdam in opdracht van Cordaid Microkrediet 
  • De Vakantie Stress Test – Fitzroy Amsterdam in opdracht van D-Reizen 
  • KLM Travlr – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines 
  • Medi-plaza.nl – Boondoggle Amsterdam in opdracht van Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
  • Microsoft, de telefoon van Britt – Kumpany in opdracht van Microsoft 
  • Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips 


Mobiel

> Winnaar

  • Goud: iPawn, a new way of playing games together – FONK in opdracht van Koninklijke Jumbo 
  • Zilver: Avoid the shopping crowds – They in opdracht van They 
  • Zilver: Vodafone, The Voice of Holland Thuiscoach – OMD Nederland/Talpa Media/RTL Nederland/IceMobile in opdracht van Vodafone 

> Genomineerd

  • Avoid the shopping crowds – They in opdracht van They 
  • iPawn, a new way of playing games together – FONK in opdracht van Koninklijke Jumbo 
  • Vodafone, The Voice of Holland Thuiscoach – OMD Nederland/Talpa Media/RTL Nederland/IceMobile in opdracht van Vodafone 
  • Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV 


Crossmedia

> Winnaar

  • Zilver: Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid 
  • Zilver: In Therapie – NCRV-i in opdracht van NCRV 

> Genomineerd

  • Entertainment Experience – FCCE/ Magneds in opdracht van Ziggo 
  • In Therapie – NCRV-i in opdracht van NCRV 
  • KLM Tile & Inspire – Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
  • Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid 
  • Vind ik leuk – Red Urban/ FHV BBDO in opdracht van Hi (KPN) 
  • Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV 
  • Vrij Veilig Campagne – Red Chocolate & VANABBETOTVESSEM in opdracht van SOA Aids Nederland 


Interactieve Video

> Winnaar

  • Goud: De Alzheimer Experience – Submarine in opdracht van Alzheimer Experience BV 

> Genomineerd

  • De Alzheimer Experience – Submarine in opdracht van Alzheimer Experience BV 
  • KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines 
  • Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips 
  • Samsung Smart TV Stare Battle – Muse Agency, Starcom in opdracht van Samsung Electronics Benelux
  • Tweede Scherm Veronica Voetbal – LAB1111 & Angry Bytes in opdracht van SBS Broadcasting Game 


Game

> Winnaar

  • Goud: Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV 
  • Zilver: Russian Roulette – Red Urban in opdracht van Duyvis (PepsiCo) 

> Genomineerd

  • Ambulance Control – Flavour in opdracht van Veiligheidsregio Noord-Holland Noord 
  • De Maffe Marathon – Selmore /Selmore Lynx in opdracht van De Bijenkorf 
  • Russian Roulette – Red Urban in opdracht van Duyvis (PepsiCo) 
  • Samsung Smart TV Stare Battle – Muse Agency, Starcom in opdracht van Samsung Electronics Benelux
  • Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV 
  • Yeti Nachtjacht – Achtung! In opdracht van Skoda 


Social Media

> Winnaar

  • Zilver: Doorgeefdag – Buutvrij for Life in opdracht van Buutvrij for Life 
  • Zilver: KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines 

> Genomineerd

  • Doorgeefdag – Buutvrij for Life in opdracht van Buutvrij for Life 
  • Fanwagen – Achtung! In opdracht van Volkswagen 
  • KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines 
  • Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid 


Design

> Winnaar

  • Goud: Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips 
  • Zilver: Fanwagen – Achtung! In opdracht van Volkswagen 
  • Zilver: Nalden iPad app – Momkai in opdracht van Nalden 

> Genomineerd

  • Fanwagen – Achtung! In opdracht van Volkswagen 
  • Make me a morning person – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips 
  • Ministerie van OC&W: Exameneisen – Ubachwisbrun/jwt in opdracht Ministerie van OC&W 
  • Nalden iPad app – Momkai in opdracht van Nalden 
  • Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips 


Content

> Winnaar

  • Goud: Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips 
  • Zilver: Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid
  • Zilver: KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines 

> Genomineerd

  • Homepage take-over nu.nl – OneBigAgency/CCCP/Superheroes in opdracht van het Scheepvaartmuseum
  • KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines 
  • LG Smart Thief Caught on Cam – Y&R Amsterdam in opdracht van LG Electronics Benelux 
  • Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips 
  • Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid 


Media-inzet

> Winnaar

  • Goud: Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV 
  • Zilver: Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid
  • Zilver: Doorgeefdag – Buutvrij for Life in opdracht van Buutvrij for Life 

> Genomineerd

  • C1000 groovy Gogo’s Een hit gescoord via YouTube – NOISE in opdracht van C1000 
  • Doorgeefdag – Buutvrij for Life in opdracht van Buutvrij for Life 
  • LinkedUit – Achtung! In opdracht van Volkswagen 
  • Online Guerilla – N=5 in opdracht van Mercedes Benz Bedrijfswagens 
  • Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid 
  • Vind ik leuk – Red Urban/ FHV BBDO in opdracht van Hi (KPN) 
  • Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV 


Innovatie

> Winnaar

  • Goud: Alles ruikt naar chocola – Code d’Azur in opdracht van Uitgeverij Podium 
  • Zilver: iPawn, a new way of playing games together – FONK in opdracht van Koninklijke Jumbo 
  • Zilver: Anubis Reality Cards – Beyond Reality BV in opdracht van Douwe Egberts (Sara Lee), SuperUnie en Studio 100 

> Genomineerd

  • Alles ruikt naar chocola – Code d’Azur in opdracht van Uitgeverij Podium 
  • Anubis Reality Cards – Beyond Reality BV in opdracht van Douwe Egberts (Sara Lee), SuperUnie en Studio 100 
  • Avoid the shopping crowds – They in opdracht van They Boodschapp – LAB1111 in opdracht van Boodschapp
  • Citroen DS5 Twitterrace – Euro RSCG Amsterdam in opdracht van Citroen Nederland 
  • iPawn, a new way of playing games together – FONK in opdracht van Koninklijke Jumbo 
  • KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines 
  • KLM Travlr – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines 
  • Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid 


Jong Talent

> Winnaar

  • Goud: Twitter Job Hustle – Bas van de Poel en Daan van Dam, Willem de Kooning Academie 
  • Goud: Coppertone Sunlight – Bryanf Wolff en Daniel Sumarna, Willem de Kooning Academie

> Genomineerd

  • Aqua Maris Jala Neti WK – Alain Friedrichs, Hogeschool voor de Kunsten Amsterdam 
  • Coppertone Sunlight – Bryanf Wolff en Daniel Sumarna, Willem de Kooning Academie| 
  • TramJam – Daphne Koenen, Niek van Beek, Frank de Koning en Aron Hotting, Willem de Kooning Academie
  • Twitter Job Hustle – Bas van de Poel en Daan van Dam, Willem de Kooning Academie

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies