Stichting Marketing pakt uit met nieuwe naam, logo en website: STIMA

Vorig artikel Volgend artikel

Stichting Marketing pakt uit met nieuwe naam, logo en website: STIMA

Stichting Marketing treedt op haar 30ste verjaardag met een gloednieuw imago naar buiten. Tijdens het 30ste Internationaal Marketingcongres dat afgelopen weekend in Gent plaatsvond stelde de organisatie haar nieuwe naam en logo voor: STIMA oftewel "stimulating marketing". Via deze rebranding wil de organisatie een nieuwe generatie marketeers aanspreken en zijn website laten uitgroeien tot dé portaalsite voor alle Belgische marketeers.

Stichting Marketing werd 30 jaar geleden opgericht door enkele marketingpioniers en groeide van kleine organisatie uit tot een sterke community van meer dan 1.500 leden. Dat het concept meer dan ooit aanspreekt mag blijken uit het feit dat het ledenaantal de laatste 5 jaar verdubbelde.

Foto%281%29


Nieuwe wind

Om relevant te blijven, ook bij een jongere generatie, laat de Stichting nu een nieuwe wind door zijn gangen waaien. Stichting Marketing werd dertig jaar geleden opgericht in een klimaat waar marketing op een totaal andere manier werd bedreven waarbij Philip Kotler en de vier P’s centraal stonden. Vandaag de dag is marketing echter een heel ander verhaal. Ook de website beantwoordt aan een nieuwe realiteit, waarin online conversaties alsmaar belangrijker worden. Ze moet hét platform worden voor Belgische marketeers, en zo de kennisoverdracht tussen onze leden nog meer stimuleren.

Foto%20%282%29


Nieuwe naam, logo én website

De nieuwe naam en logo kwamen tot stand in samenwerking met een aantal professionals uit het vak: het bedrijf Memori tekende het merk-DNA uit, Remarkable hielp de nieuwe naam ontwikkelen en tenslotte stak het bureau Brand Image de handen uit de mouwen om het nieuwe logo vorm te geven. Om eenduidigheid te waarborgen, worden zowel de nieuwe naam als het nieuw logo doorgetrokken in de hele werking van Stichting Marketing. Zo krijgen de vijf pijlers Awards, Congresses, Students, Seminars en Education (het vroegere Instima) elk hun eigen STIMA-logo. Verder werd er ook een geheel vernieuwde website gelanceerd.

Schermafbeelding%202011-12-06%20om%2010.08.37
 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies