Supermarktketen Delhaize zorgt voor Europese primeur: Producten scannen met je smartphone en later in de winkel afhalen

Vorig artikel Volgend artikel

Supermarktketen Delhaize zorgt voor Europese primeur: Producten scannen met je smartphone en later in de winkel afhalen

Supermarktketen Delhaize lanceerde in het Brusselse Centraal Station alvast Europese primeur met zijn virtuele winkel "Delhaize Direct-Cube". Klanten kunnen er met hun smartphone producten scannen en deze later af halen in een supermarkt. Het gaat om een verplaatsbare structuur die een virtuele supermarkt voorstelt en waarmee je boodschappen kunt doen of een boodschappenlijstje kunt samenstellen door gewoon de producten van je keuze te scannen. 

 

 

Online boodschappendienst "Delhaize Direct" promoten

Via dit originele concept, dat gedurende twee maanden heel België zal doorkruisen, wil Delhaize België de mensen op innovatieve wijze kennis laten maken met haar online boodschappendienst Delhaize Direct. De Delhaize Direct-website werd onlangs in een nieuw kleedje gestoken en is nu nog sneller en efficiënter in gebruik. De lancering van de Delhaize Direct-Cube toont nogmaals aan dat Delhaize een pioniersrol speelt in de distributiesector.

De 'prijs' voor 's werelds eerste virtuele supermarkt gaat echter naar een Tesco vestiging in Zuid-Korea, Amerika en Australië volgende later, maar in Europa was het concept nog geheel nieuw. De "Direct Cube" bestaat uit vier panelen met daarop 300 populaire artikelen die klanten via hun smartphone kunnen inscannen. 

Uniek concept

Delhaize biedt haar klanten sinds twee jaar een online boodschappendienst aan, Delhaize Direct. Meer dan 100 winkels zijn reeds uitgerust met een Delhaize Direct afhaalpunt. Nu wil Delhaize opnieuw innoveren door de afstand tussen de supermarkt en haar klanten nog kleiner te maken.  Daarom heeft de keten een verplaatsbare en tijdelijke structuur ontwikkeld die een virtuele supermarkt voorstelt. Iedere zijde bevat tientallen producten en streepjescodes die kunnen worden gescand met een smartphone. Een speels  systeem dat de klanten kunnen testen gedurende de maanden april en mei op verschillende plaatsen in België (NMBS-stations, metrostations, Belgische kust, winkelcentra,...). In totaal worden er maar liefst 300 producten voorgesteld, van huismerken en nationale merken, die representatief zijn voor het permanente assortiment van een Delhaize supermarkt.

4000075754416

Gemakkelijk, snel, intuïtief

 

Het principe van deze virtuele supermarkt is zeer eenvoudig. Nadat de klanten de Delhaize Direct applicatie gratis hebben gedownload op hun smartphone (door de QR-code op de Cube te scannen of via de  Apple iTunes Appstore en Google Play) kunnen ze een boodschappenlijstje maken door de streepjescodes te scannen die op de zijden van de Delhaize Direct Cube staan (de optie ‘scannen’ is opgenomen in de applicatie).  Zodra het lijstje af is, kunnen ze het delen met hun vrienden of de bestelling plaatsen. 

Delhaize bereidt dan de bestelling voor en de klant kan ze vanaf de volgende dag komen afhalen in een supermarkt naar keuze. Bovendien is de voorbereiding gratis tot eind mei 2012. De site www.delhaizedirect.be is trouwens onlangs in een nieuw kleedje gestoken en nu nog eenvoudiger in gebruik, sneller en intuïtiever.

10 % Delhaize Direct-bestellingen via smartphone

Met dit nieuwe systeem wil Delhaize zoveel mogelijk klanten tegelijk op een innovatieve manier laten kennismaken met de vele voordelen van de Delhaize Direct-service en –applicatie. Meer en meer mensen hebben een smartphone en kunnen dus gebruik maken van deze voordelige dienst. 10% van de klanten die een bestelling doen bij de online Delhaize Direct-dienst gebruiken hiervoor trouwens hun smartphone, wat aantoont dat deze applicatie zeker een toegevoegde waarde biedt voor de klanten van Delhaize.

 

 

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies