Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Tekstberichten blijven de succesvolste vorm van mobiele marketing. Dat
blijkt uit een Amerikaans onderzoek van de Direct Marketing Association
(DMA). De onderzoekers stellen dat 70 procent van de consumenten die
reageren op mobiele marketing, ingegaan zijn op een tekstbericht,
tegenover 41 procent op een enquête en 30 procent op een e-mailaanbod.
In totaal reageert volgens het DMA-onderzoek 24 procent van de
gsm-gebruikers op mobiele marketing.
In
de groep die aangeeft nooit op mobiele marketing, zegt 45 procent geen
interesse te hebben. Eén op drie zegt echter nooit een aanbod gekregen
te hebben en 32 procent zegt dat het teveel geld kost. Verder zegt 13
procent dat zijn mobiele telefoon niet op dergelijke toepassingen is
voorzien, terwijl 5 procent toegeeft niet weet hoe daarmee om te gaan.
Hogere inkomens blijken sneller geneigd te zijn om op een mobiel
marketingaanbod in te gaan. Opvallend is dat vooral vrijgezellen
geïnteresseerd zijn in mobiele marketing.
De meest succesvolle
mobiele marketingcategorie is entertainment-muziek-video (44 procent),
gevolgd door voeding en drank (21 procent), telecommunicatie (21
procent), lichaamsverzorging (15 procent), automotive en transport (12
procent), zakelijke diensten (12 procent), consumentenelektronica (12
procent), financiële diensten (12 procent), toerisme (12 procent),
gezondheid (7 procent) en immobiliën (7 procent). Eén op vijf
respondenten zegt op minstens drie aanbiedingen per maand te reageren.
[Bron: Managing 21]