The Reference geeft telecomleverancier edpnet nieuw gezicht en identiteit

Vorig artikel Volgend artikel

The Reference geeft telecomleverancier edpnet nieuw gezicht en identiteit

Het Gentse web agency The Reference en de telecomleverancier edpnet hebben niet stil gezeten: na de launch van de nieuwe website net voor de kerst werd een krachtige mediacampagne opgestart waarbij het grote publiek werd uitgenodigd om via een ludiek kanaal z'n frustraties allerhande creatief te ventileren.

Edpnet is ruim tien jaar actief als onafhankelijke provider op de telecommarkt en staat voor een common sense aanpak waarbij klantgerichtheid en duidelijke communicatie een basisvereiste zijn. The Reference kreeg de opdracht om de ideeën en waarden van edpnet een eigen gezicht en identiteit te geven. Het Gentse agenschap bepaalde niet alleen de strategie, maar vertaalde dit - in samenwerking met studio Toykyo - ook in een frisse stijl en grafische aanpak.

Dit reflecteerde zich in de stijl en opbouw van de nieuwe website waar je vlot de antwoorden en oplossingen vindt: geen gezever, duidelijke taal en gezond verstand. Naast het strategische werk en de nieuwe website heeft The Reference ook de mediacampagne klaargestoomd die volop gebruik maakt van print (magazines), bannering, social media (twitter, facebook), blogs, en andere on-line kanalen. 

Startpunt van de campagne werd de speciale "klaagmuur" Shoutshout.be. Hier kunnen consumenten namelijk hun frustraties kwijt over praktijken en ervaringen die hen soms tot waanzin drijven. Verder kunnen ze zich uitleven via Twitter, Facebook, een eigen protestposter maken, ... om hun ergernissen goed en ludiek te ventileren. En wanneer ze daarvan zijn verlost, is er de no nonsense boodschap van edpnet, waar klanten een persoonlijke aanpak vinden, duidelijk en vriendelijk.

Volgens Peter Van Wijnaerde (Creatief directeur, The Reference) gaf "Edpnet het bureau de volledige volmacht over het merk en de bijhorende communicatie. Hierbij herdachten ze elk detail naar de nieuwe stijl, van POS tot hun Twitter avatar.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies