Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Tieners
gebruiken Twitter niet, ze lezen geen kranten en hebben een hekel aan
advertenties. Dat blijkt uit een rapport dat is vrijgegeven door
zakenbank Morgan Stanley op basis van de bevindingen van Matthew
Robson, een 15-jarige leerling van een Londense school, die voor de
bank zijn visie gaf op de mediagewoonten van zijn vrienden.
Volgens Morgan Stanley is de analyse van deze jongen een van de duidelijkste op de makt en biedt ze ook stof tot nadenken.
Het rapport- dat niet statistisch is onderbouwd- genereerde 5 à 6 maal
meer feedback bij CEO’s en managers dan andere soortgelijke rapporten.
“Teenagers zitten niet op Twitter, want het updaten van de
microbloggdienst vanaf je gsm kost teveel belkrediet. Omdat jongeren er
zich bewust van zijn dat niemand hun profiel kan zien, vinden ze het
trouwens zinloos om tweets te posten. Ook aan televisiekijken hebben
tieners geen boodschap; ze surfen liever naar gratis muziekwebsites als
Last.fm , eerder dan op traditionele radio af te stemmen. Zelfs online
vinden tieners advertenties ‘uitzonderlijk storend en zinloos’. Hun
tijd en zakgeld spenderen ze aan films, concerten en
spelletjesconsoles. Waar het chatten met vrienden betreft zijn deze
laatste zelfs tweemaal populairder geworden dan gsm’s’.
Matthew Robson heeft weinig zalvende woorden voor de noodlijdende
mediasector. Hij zegt geen enkele tiener te kennen die regelmatig
kranten leest. ‘De meesten hebben totaal geen boodschap aan
pagina’s en pagina’s tekst. Ze kijken veel liever naar samenvattingen
op tv of internet.’
Gebaseerd op:Financial Times