Algemeen10.04.2011

TOP Awards 2010


TOP Awards 2010

Afgelopen woensdag reikte de Vlaamse Media Maatschappij in samenwerking met PUB en
InSites Consulting de TOP Awards uit. De beste televisiespots van 2010
werden beoordeeld door de kijkers en een vakjury tijdens de TV Day met als thema “No story, no glory”. De spot ‘Lotus and coffee, always together’ van Lotus viel bij de Vlaamse televisiekijkers het meest in de smaak.


Ben Jansen (Commercieel Directeur VMMa)

De VMMa
brengt als broadcaster elke dag verhalen. Verhalen inspireren, vermaken
en informeren mensen. En ja, verhalen verkopen ook producten. Ook in
advertising is storytelling essentieel. Een sterk idee, een goed verhaal
overtuigt en passioneert de consument. We willen met de TV Day en de
uitreiking van de TOP Awards samen met adverteerders, reclamebureaus,
mediabureaus continu werken aan spots die in de smaak vallen van kijkers
.”

Vier categorieën:

1) TOPSPOTS Award

Welke tv-spot valt het meest in de smaak bij de kijker én de vakjury (adverteerders, mediastrategen en creatieven)

2) TOP BUZZ Award

Vmmtv, de regie van de VMMa, bekroont de spot met de hoogste talkability obv alle spots in het Topspots-onderzoek.

3) TOP BRAND IMPACT Award

Bekroning van de tv-campagne met de best bewezen impact op belangrijke merkparameters. Gekozen door vakjury.

4)  TOP NON SPOT Award

Deze Award is de erkenning
voor de meest creatieve en impactvolle non spot campagne (niet klassieke
30” spot). Gekozen door vakjury.

Winnaars:

TOPSPOT Award (volgens de kijker): “Lotus and
coffee, always together” [Duval Guillaume Brussels voor Lotus
Bakeries]

TOPSPOT Award (volgens de vakjury): “De zachtste warmte” [TBWA voor
Aardgas]

TOP Buzz Award: “Pauze” [VVL BBDO voor Belgacom]

TOP Brand Impact Award:

Goud: “Zonnebank” [Mortierbrigade voor de Nationale Loterij (Win for Life)]

Zilver: “Kleedkamer” [VVL BBDO voor Belgacom]

Brons: “Lotus and coffee, always together” [Duval Guillaume Brussels voor Lotus Bakeries]

• De TOP Non Spot Award: “De Designers” [The Ideas Unit voor JBC]