Twitter Local Trends: wie heeft er wat aan?

Vorig artikel Volgend artikel

Twitter Local Trends: wie heeft er wat aan?

Het is nu al enkele weken dat Twitter een nieuwe functie heeft geïntroduceerd waarmee je kunt zien waarover mensen tweeten in sommige landen en steden. Die lijst van landen en steden zal blijven groeien. Nu staan er vooral nog enkele grotere landen en grootsteden op.

Op de blog van Twitter werd de Local Trends functie op deze manier aangekondigd: "Naarmate Twitter evolueert, en meer mensen delen wat er in hun eigen wereld gebeurt, willen we ze een andere manier aanbieden om onderwerpen te ontdekken die relevant kunnen zijn voor hen".

Allemaal goed en wel maar wat is de toegevoegde waarde? Het is misschien leuk om uit te vinden waarover mensen tweeten in je regio maar daar bestaan toch al lang andere tools voor?

Op Trendsmap kun je de Twitter buzz zelfs op een kaart zien. En dat is maar één van de velen.

Zelfs als ik het vanuit een marketing perspectief bekijk zie ik de toegevoegde waarde niet.

Er bestaan heel wat marketinginstrumenten die je in staat stellen om trends binnen een regio te zien.

Er zijn zelfs tal van hulpmiddelen die je toelaten Twitter gebruikers te identificeren op basis van hun locatie en hun tweets.

Ik zie echt niet wat Twitter met Local Trends wil bereiken. Jij?

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies