Algemeen02.11.2009

Twytalizer : analyse van je Twitter gedrag


Twytalizer : analyse van je Twitter gedrag

Echt goeie research tools voor online reputatie management zijn er nog
niet zo veel. Met de komst van Twitter lijkt daar inmiddels flink
verandering in te komen. Beperkende faktor is wel dat deze nieuwe
generatie tools alleen meet op basis van je Twitter activiteiten.

Van alle tools die ik de afgelopen tijd heb bekeken springt Twytalizer er wat mij betreft bovenuit. Twitalyzer onderzoekt je invloed op basis van het aantal Followers die je hebt, het aantal verwijzingen van anderen, het gebruik van (#)
hash-tags, URL’s en verwijzingen naar andere profielen door het gebruik
van het @-teken, het aantal keren dat je anderen (RT) retweet en het
aantal tweets welke je hebt geproduceerd over een periode van zeven
dagen.

Wat de tool anders maakt naast inzichtelijke graphics, is dat je ook
uitgebreide adviezen krijgt hoe je je reputatie op de diverse
onderdelen kunt verbeteren. Voor de zeer ervaren Twitterrazzi onder ons
waarschijnlijk wel wat open deuren maar voor velen goed om te lezen
waar je allemaal kunt verbeteren.

Voorbeeld: If you want to increase your influence in Twitter by 25%:

– It is very important that you retweet others more often

– It is somewhat important that you engage others in conversation more frequently

– It is very important that you get others to engage you in conversation more frequently

– It is moderately important that you write more frequently

– It is moderately important that you convey more “signal” in your updates

Als je allemaal heel erg goed doet krijg je deze melding : Umm, you apparently are an absolute and total rock-star in
Twitter and there is literally nothing you need to do to improve your
influence. 😉

Daarnaast is er een Firefox plug-in beschikbaar (nog wel in de Sandbox). Check hier de video. Voor
gebruikers van Google analytics is er de mogelijkheid deze te
combineren met de data uit Twytalizer. Deze laatste moet ik zelf nog
uittesten maar als iemand al ervaring heeft, laat het weten in de
comments.