Verlies kortingenwebsite Groupon groter dan gedacht

Vorig artikel Volgend artikel

Verlies kortingenwebsite Groupon groter dan gedacht

De populaire kortingsbonnenwebsite Groupon blijkt meer verlies en minder omzet te hebben gemaakt, in die mate dat de kwartaalcijfers van het laatste kwartaal van 2011 moesten worden gewijzigd, zo meldde persbureau Reuters enkele dagen geleden. De aanpassing zou nodig zijn omdat het bedrijf zo meer geld opzij kan zetten voor terugbetalingen aan haar klanten. Groupon belooft namelijk een herstelbetaling als de klant niet tevreden is met de deal.

Eerder rapporteerde Groupon nog een verlies van zo'n 42,7 miljoen dollar, dit blijkt nu 22,6 miljoen dollar groter te zijn en de omzet bleek 14,3 miljoen lager te liggen. Het is niet de eerste keer dat de kortingenwebsite in de problemen komt door een slechte financiële controle binnen het bedrijf. Zo waarschuwde de Amerikaanse beurswaakhond SEC, Groupon eergisteren nog voor de manier waarop het bedrijf zijn boekhouding beheert.

Verwachtingen

Voor het huidige kwartaal denkt het bedrijf 510 tot 550 miljoen dollar aan omzet te behalen in de eerste drie maanden van 2012. De aandelen maakten na de aanpassing alleszins een vrije val in de nabeurshandel waarbij het verlies opliep tot zowat 7 procent. Groupon ging vorig jaar naar de beurs en haalde toen zo'n 700 miljoen dollar op.

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies