Vier LinkedIn mythes ontkracht!

Vorig artikel Volgend artikel

Vier LinkedIn mythes ontkracht!

LinkedIn, de website voor zakenlui, groeit in sneltempo. Bij de start in 2003 duurde het zowat 1,5 jaar voor de website 1 miljoen leden had. Vandaag komen er elke maand ruim 2 miljoen nieuwe registraties bij.

Mythe 1: LinkedIn is het kleine broertje van Facebook

LinkedIn is met zijn ruim 50 miljoen leden natuurlijk niet het grootste sociaal netwerk. Facebook bereikt momenteel al meer dan een kwart miljard internetgebruikers. LinkedIn is echter wel het grootste (internet)netwerk voor zakenlui. Een segment waar het rechtstreekse concurrenten zoals Xing of Viadeo ver achter zich laat. In Amerika blijken zowat alle Fortune 500-bedrijven met hun (top)managers aanwezig op LinkedIn.

 

Mythe 2: Grootte LinkedIn-netwerk

Een gemiddelde  LinkedIn-gebruiker heeft tussen de 250 en 300 contacten. Dat lijkt veel, maar dat is het niet. Niet de grootte, maar wél de diversiteit van het netwerk is belangrijk. Een pas afgestudeerde student is misschien in het begin nog jong en onervaren, maar hij of zij volgt al snel een mooi carrièrepad en blijkt algauw een erg waardevol contact.

Mythe 3: Op maat gemaakt van verkopers en headhunters?

Vooral headhunters of verkopers worden vaak aanzien als typische gebruikers van LinkedIn. Het grote voordeel aan LinkedIn is dat je je relaties makkelijk(er) in kaart kunt brengen, en er met om het even wie in contact kunt komen en blijven. Bovendien is het zo dat zo'n relaties kansen bieden die via klassieke kanalen niet meteen aan de oppervlakte komen. 

Mythe 4: LinkedIn = saai?

Vergelijk LinkedIn nou even met facebook: Geen ingebouwde games, slechts één profielfoto,... = saai uiterlijk? Gelukkig is LinkedIn de afgelopen jaren aardig gemoderniseerd met onder meer zoekfuncties, status updates, discussiegroepen en mobiele applicaties. Enkele dagen geleden kondigde het zelfs nog een overeenkomst met Twitter aan. Wie nu updates post op de microblogsite plaats (middels de hashtag #in), kan die ook op LinkedIn tonen, en andersom.

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies