Wait marketing

Vorig artikel Volgend artikel

Wait marketing

Consumenten brengen heel wat tijd wachtend door. Enige afleiding in de vorm van entertainment of reclame stelt de wachtende meestal op prijs. Eén van de manieren om van wachttijden gebruik te maken zijn marketingboodschappen terwijl een klant aan de telefoon wacht om doorverbonden te worden. Het Amerikaanse VoodooVox bedacht hiervoor de term in-call media: wait marketing via het plaatsen van reclame terwijl de klant wacht.

VoodooVox startte in 2000 met het plan de tijd die bellende radioluisteraars moeten wachten eer ze aan de beurt zijn om hun zegje te doen op te vullen. Het bedrijf deed onderzoek naar de voorkeur van deze bellers en verkoopt nu radiozenders de mogelijkheid tot interactive voice response, waarmee bellers ook concertkaartjes aan kunnen schaffen of een verzoekplaat in kunnen dienen.

Toen deze activiteiten flink groeiden, lanceerde VoodooVox de In-Call Media Exchange, een platform waar adverteerders met hun gewenste publiek in contact worden gebracht. Het platform krijgt inmiddels 300 miljoen bellers per maand binnen. Onder meer Bank of America, Johnson & Johnson, ABC en Disney maken gebruik van het platform. VoodooVox garandeert dat bellers niet onnodig aan het lijntje worden gehouden om aan zoveel mogelijk reclame blootgesteld te worden.

[Bron: Marketing News]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies