Algemeen29.10.2008

Wait marketing


Wait marketing

Consumenten
brengen heel wat tijd wachtend door. Enige afleiding in de vorm van
entertainment of reclame stelt de wachtende meestal op prijs. Eén van de
manieren om van wachttijden gebruik te maken zijn marketingboodschappen terwijl
een klant aan de telefoon wacht om doorverbonden te worden. Het Amerikaanse
VoodooVox bedacht hiervoor de term in-call media: wait marketing via het
plaatsen van reclame terwijl de klant wacht.

VoodooVox
startte in 2000 met het plan de tijd die bellende radioluisteraars moeten
wachten eer ze aan de beurt zijn om hun zegje te doen op te vullen. Het bedrijf
deed onderzoek naar de voorkeur van deze bellers en verkoopt nu radiozenders de
mogelijkheid tot interactive voice response, waarmee bellers ook
concertkaartjes aan kunnen schaffen of een verzoekplaat in kunnen dienen.

Toen deze
activiteiten flink groeiden, lanceerde VoodooVox de In-Call Media Exchange, een
platform waar adverteerders met hun gewenste publiek in contact worden
gebracht. Het platform krijgt inmiddels 300 miljoen bellers per maand binnen.
Onder meer Bank of America, Johnson & Johnson, ABC en Disney maken gebruik
van het platform. VoodooVox garandeert dat bellers niet onnodig aan het lijntje
worden gehouden om aan zoveel mogelijk reclame blootgesteld te worden.

[Bron: Marketing
News]