Winnaars Newspaper Awards

Vorig artikel Volgend artikel

Winnaars Newspaper Awards

Op donderdag 18 maart vonden in Videohouse Vilvoorde de Newspaper Awards (de vroegere "Top Tropical Awards") plaats. De jury kende dit jaar echter geen enkele keer goud toe. De uitreikingsceremonie bestond dit jaar uit twee luiken. Enerzijds werden de meest creatieve krantenadvertenties van 2009 bekroond in de categorieën Top Topicals, Profit en Non-Profit. Anderzijds werden niet minder dan 43 jonge creatieve teams uitgedaagd om op enkele uren tijd en met alleen papier, potlood en stift een originele krantenadvertentie voor JBC op papier te zetten. Een professionele jury onder leiding van Frank Marinus velde een oordeel en maakte de winnaars tijdens de uitreikingceremonie bekend.

Vernissage

Tijdens de vernissage kregen de gasten de kans de shortlist van geselecteerde advertenties en de creaties van de beste creatieve teams te bewonderen. Daarna mochten de winnaars op het podium hun Award in ontvangst nemen. De twee winnende creatieve teams ontvingen een ticket voor de internationale competitie Best Yet. Die worden dit jaar in België georganiseerd.

Categorie "Top Tropicals"

De jury gaf in deze categorie drie keer brons weg. Duval Guillaume Brussels won brons voor Telenet met “KV Mechelen speelt na 17 jaar opnieuw de bekerfinale” naar aanleiding van de finaleplaats van die club in de Coficis Club. DDB haalde brons op voor “Vivre en avance avec Audi” naar aanleiding van de formaatverandering van La Libre. McCann-Erickson verdiende brons met “Aujourd'hui votre journal change de sexe”, een creatie voor de Franse gemeenschap in het kader van de Internationale Vrouwendag.

Newspaper%20awards_%20top%20topicals

Categorie "Profit"

Saatchi & Saatchi was goed voor zilver voor “Durf Denken” in opdracht van de Universiteit van Gent. Famous keerde met brons terug voor “Over Beethoven en zijn vogel” in opdracht van Klara.

Newspaper%20awards_%20profit

Categorie "Non-profit"

Hier deelde de jury één zilver en één keer brons uit. Het zilver ging naar “In België wordt overgewicht doodsoorzaak nummer één”, een advertentie van 10 Advertising voor de Obesitasliga. Het brons vertrok naar Duval Guillaume Brussels voor “Behandel dieren ook met zorg voor ze dood zijn”, een advertentie in opdracht van Gaia.

Newspaper%20awards_%20non-profit

Categorie "Best Yet"

Uit de 43 jonge creatieve teams werden twee winnaars gekozen: Kristof Goossens & Wout Geysen (Germaine) en Yannick Pringels & Antoine de Benefroid (CAD).

Newspaper%20awards_%20best%20yet

Jury Newspaper Awards:
Thierry Putmans (Channel Communication Cons. - EURO RSCG)
Kristine Verhelst (Media & Production Director - Belgacom)
Iwein Vandevyver (Art Director - Famous)
Stef Selfslagh (Creative Director - Boondoggle)
Vital Schippers (Art Director - TBWA)
Geoffrey Hantson (Creative Director - Duval Guillaume Antwerp)
Eva De Jonckheere (Art Director - Duval Guillaume Brussels)
Sam De Vriendt (Copywriter - Openhere)
Raf Desmet (Copywriter - Saatchi & Saatchi)
Mathieu Cardon (Copywriter - DraftFCB)

Jury Best YET:

Peter Aerts (Creative Director - DDB)
Koen Lefever (Art Director - Mortierbrigade)
Gregory Ginterdaele (Creative Director - Air)
Frank Marinus (Creative Director - TBWA) (voorzitter jury)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies