Algemeen17.01.2011

Winnaars Vandemoortele “Elk dorp zijn eigen frietje” gekend


Winnaars Vandemoortele "Elk dorp zijn eigen frietje" gekend

De winnaars van de Vandemoortele wedstrijd “Elk dorp zijn frietje” waar BelgianCowboy Yannick begin december over schreef zijn gekend. De wedstrijd werd door communicatiebureau Famous gemaakt om (uiteraard) frituurolie te promoten. Zowat 1626 frituurloze dorpen namen
deel aan de wedstrijd, maar Doel, Pollinkhove en Heindonk mobiliseerden
met 8.480 stemmen de meeste sympathisanten. Zij krijgen binnenkort bezoek van de Vandemoortele Frietmobiel die elke inwoner van een gratis bakje frieten zal voorzien. Zo hebben
ook deze frituurloze dorpen heel even hun eigen frietkot.

Frituurolieproducent Vandemoortele vond Belgen friet moesten kunnen eten in hun eigen dorp. Daarom startte
het zijn eindejaarscampagne “Elk dorp verdient een frietje”.
De drie dorpen met het hoogste aantal stemmen hadden, wonnen een frituur voor
één dag. Op de koop toe ontvangt elk gezin van de drie winnende dorpen
een gratis fles frituurolie.

Op zondag 2
januari werd de actie om middernacht afgesloten. Meer dan 100.000 Belgen
surften naar de website om hun favoriete dorp dichter bij de overwinning
te helpen. Sociale media zoals Facebook en Twitter werden ingeschakeld,
pamfletten werden aan de ruit gehangen, bij de beenhouwer en de
plaatselijke bakker werd promotie gemaakt en de regionale pers zette een
tandje bij door hun lezers aan te sporen massaal te stemmen.