Winnaars Vandemoortele "Elk dorp zijn eigen frietje" gekend

Vorig artikel Volgend artikel

Winnaars Vandemoortele "Elk dorp zijn eigen frietje" gekend

De winnaars van de Vandemoortele wedstrijd "Elk dorp zijn frietje" waar BelgianCowboy Yannick begin december over schreef zijn gekend. De wedstrijd werd door communicatiebureau Famous gemaakt om (uiteraard) frituurolie te promoten. Zowat 1626 frituurloze dorpen namen deel aan de wedstrijd, maar Doel, Pollinkhove en Heindonk mobiliseerden met 8.480 stemmen de meeste sympathisanten. Zij krijgen binnenkort bezoek van de Vandemoortele Frietmobiel die elke inwoner van een gratis bakje frieten zal voorzien. Zo hebben ook deze frituurloze dorpen heel even hun eigen frietkot.

Frituurolieproducent Vandemoortele vond Belgen friet moesten kunnen eten in hun eigen dorp. Daarom startte het zijn eindejaarscampagne “Elk dorp verdient een frietje”. De drie dorpen met het hoogste aantal stemmen hadden, wonnen een frituur voor één dag. Op de koop toe ontvangt elk gezin van de drie winnende dorpen een gratis fles frituurolie.

Op zondag 2 januari werd de actie om middernacht afgesloten. Meer dan 100.000 Belgen surften naar de website om hun favoriete dorp dichter bij de overwinning te helpen. Sociale media zoals Facebook en Twitter werden ingeschakeld, pamfletten werden aan de ruit gehangen, bij de beenhouwer en de plaatselijke bakker werd promotie gemaakt en de regionale pers zette een tandje bij door hun lezers aan te sporen massaal te stemmen.

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies