Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Razorfish publiceerde op 11 maart 2009 zijn nieuw trend rapport voor de tweede helft van 2009. Heel veel trends zullen bekend in de oren klinken en je kan natuurlijk heel moeilijk in deze woelige tijden goede trends opstellen, maar Razorfish waagt zich er toch aan…
De top 8 trends volgens Razorfish voor de tweede helft van 2009:
- Adverteerders kiezen voor “meetbaar” en “differentiatie” in tijden van recessie
- Search ondergaat ook een impact van de economie
- Social Influence Marketing™ gaat mainstream
- Online ad netwerken verkleinen; open ad exchanges groeien
- Dit jaar, mobiel gebruik wordt slimmer
- Onderzoek en meetbaarheid zet de stap binnen de digitale wereld
- “Portable” en “beyond-the-browser” opportuniteiten zullen nieuwe contactpunten creëeren voor content eigenaars en brands in het algemeen
- De digitale evolutie helpt de TV te moderniseren
De grootste evolutie die Razorfish nu al ziet is een duidelijke shift van massa media naar meer getargeted publiciteits expressies en zeker naar alle media uitingen die perfect meetbaar zijn. Return on Investment en conversie zijn de centrale thema’s bij de hedendaagse marketer. Zelfs ondanks het feit dat search toch een invloed kent van het huidig economisch klimaat is het wel de duidelijke winnaar:
Download hier het volledige rapport: Razorfish report 2009
—————————
artikel gepost door Hans Smellinckx