Boldking schudt de scheergiganten wakker met scheerservice

Boldking schudt de scheergiganten wakker met scheerservice

Nooit meer botte scheermesjes met de 'brievenbus service' van Boldking

Vorig artikel Volgend artikel

De subscription economy neemt toe in omvang en succes. Met subscription economy bedoelen we dat steeds meer producten diensten worden. Neem een spotify, vroeger kocht je een album, nu heb je een abonnement. De boodschappen? HelloFresh biedt hier bijvoorbeeld abonnementen op. En ook het succes van Boldking neemt meer en meer toe. Boldking is een 'scheermessen service'. Bij Boldking kun je de service afnemen en zelf bepalen hoe vaak jij scheermesjes in de brievenbus wilt.

boldking

Inmiddels bestellen veel mannen hun scheermesjes online. Met name in de VS en bijvoorbeeld Nederland neemt dit in grote vaart toe, de markt van scheermesjes lijkt te ontploffen. Scheermesjes, in ieder geval voor mij een product wat ik keer op keer vergat te kopen tijdens de boodschappen, worden nu dus meer en meer een service, waardoor je nooit meer met botte mesjes zit, en je in dit geval ook nog eens goedkoper uit bent. Wat de Dollar Shave Club in Amerika doet wil Boldking in Europa doen, de markt openbreken.

De Amsterdamse startup Boldking timmert sinds 2013 aan de weg in Nederland. Tot nog toe is het bedrijf in Nederland een groot succes, een knappe prestatie in een dergelijke markt met hele grote namen als concurrenten die inmiddels in slaap gesukkeld waren.

Wanneer je de eerste service afneemt ontvang je een startpakket, een stijlvol product met eigen merk scheermesjes. Hierna ontvang je maandelijks of bijvoorbeeld een keer per twee maanden een nieuwe set scheermesjes in je brievenbus en wordt het automatisch van je rekening afgeschreven.

Door het succes van Boldking zijn Gillette en Wilkinson nu ook wakker geschudt, ook zij gaan beginnen met het bezorgen van scheermesjes. Zijn zij nog op tijd of kan Boldking het Duopolie van Wilkinson en Gillette doorbreken? Boldking heeft in ieder geval de 'edge' op het moment.

De verhoudingen op de scheermarkt veranderen in ieder geval snel. Heeft Procter & Gamble op de Amerikaanse winkelvloer nog 60% van de markt in handen, online hebben zij maar een aandeel van 25%. Kan Boldking dit ook in Europa bewerkstelligen? In Nederland lijkt het in ieder geval die kant op te gaan, België is een van de volgende focusmarkten, dus we gaan het zien! Wat mij betreft in ieder geval een absolute aanrader. Tijdelijk hebben ze ook een aantal acties lopen om de Belgische markt te bestormen, dus neem in ieder geval eens een kijkje op - qua design ook erg gave - Boldking site

Jan Willem van Tilburg

Jan Willem is werkzaam bij Imbull als project manager, met name actief in de e-commerce. Buiten werk serie, sport- en koffieverslaafde en professioneel...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies