Adobe neemt Neolane over en versterkt daarmee leiderschap in digital marketing
Adobe heeft net de overname van Neolane - een onafhankelijke speler en leider op het gebied van cross-channel campagnemanagement - bekendgemaakt. De overname werd afgesloten voor ongeveer 600 miljoen dollar.
Neolane is een belangrijke speler op vlak van digitale marketing aangezien het online en offline marketingdata integreert binnen organisaties. Hierdoor kan sterke doelgroepsegmentatie uitgevoerd worden en worden marketingboodschappen via diverse kanalen verspreid. Het platform maakt de geautomatiseerde uitvoering van campagnes via web, e-mail, social media, mobiel, call center, direct mail en point of sale (POS), mogelijk.
Brad Rencher, senior vice president en general manager van Adobe’s Digital Marketing tak:
De overname van Neolane voegt cruciale cross-channel campagnemanagement-mogelijkheden toe aan Adobe® Marketing Cloud. Adobe is al lange tijd de vertrouwde partner van creatieve professionals en we vergroten met de toevoeging van Neolane ons leiderschap op het gebied van digital marketing. De Adobe-technologie ondersteunt het gehele marketingproces, van campagnecreatie tot planning, uitvoering en optimalisatie.
Neolane heeft meer dan 400 klanten wereldwijd, waarvan velen ook Adobe-klant zijn. Door onze mogelijkheden met Adobe Marketing Cloud te combineren, kunnen marketeers de zichtbaarheid van hun merk vergroten wat hun werk eenvoudiger en effectiever maakt. Adobe heeft een geweldige visie op de toekomst van marketing en een koppeling met het creatieve proces waaraan geen ander bedrijf aan kan tippen. Wij zijn klaar om hun marktleiderschap naar een hoger niveau te tillen.Bekijk de Adobe Corporate Blog voor meer informatie.

De redactie van Belgiancowboys is te bereiken via redactie@belgiancowboys.be