Marketing22.01.2013

Hét gat in de markt hoef je niet altijd te ver te zoeken: Schorem haarsnijder en barbier


 

Vaak vragen mensen zich af welke business ze nog kunnen starten omdat alles reeds bestaat. Schorem haarsnijder en barbier is een prachtig voorbeeld van hoe je een bestaande business kan pimpen door duidelijke en consequente keuzes te maken én daaraan vast te houden. De oprichters zijn 2 kappers en bedachten een strak concept voor hun eigen zaak. Wat doen ze anders dan de ongeveer 17.000 andere kapsalons in Nederland en waaraan danken ze het instant succes? Enkele voorbeelden:

– enkel voor mannen, ze noemen het ‘de enige vrouwvrije zone in Rotterdam’, vrouwen mogen er niet eens binnen!

– ze bieden geen knip-&scheerbeurt aan maar een belevenis en werken nog met  ‘ouderwetse’ tools om zo de belevenis optimaal te maken!

– duidelijke positionering: Schorem is Brooklyn begin vorige eeuw, Johnny Cash & Capone tegelijkertijd. Uitgevoerd tot in de detail.

– uitgesproken ‘look’ van personeel en inrichting van de zaak zijn perfect op elkaar afgestemd

– eigenwijs personeelsbeleid

– beperkt keuze in kapsels & looks

Bekijk hun website etc rustig en overtuig jezelf, dit is super knap gedaan! En alhoewel hun concept gebaseerd is op een belevenis in de vorige eeuw hebben ze bijna 22.000 fans op Facebook, jawel ook vrouwen 🙂

http://schorembarbier.nl