Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Hoeveel er tegenwoordig ook online gewerkt wordt, offline mailings zijn nog steeds populair en dat is niet zonder reden. Een fysieke mailing komt een stuk persoonlijker over, daarbij weet je zeker dat het bericht de juiste persoon en doelgroep bereikt. Verstuur je regelmatig directe mailings, maar vind je het lastig om op te vallen tussen al je concurrenten? Er zijn verschillende dingen waar je rekening mee kunt houden. Lees de volgende tips en je weet precies hoe je jouw mailing zo effectief mogelijk kunt maken!
1. Opvallen
Zorg dat je mailing opvalt in de post! Ga voor een afwijkend formaat, waardoor je mailing meteen met kop en schouders uitsteekt tussen de reguliere afmetingen. Wanneer deze optie je wat te prijzig is, kun je ook kiezen voor het gebruiken van een meer opvallende kleur. Ook hier kun je het verschil maken. Dus ga die enveloppen bestellen, kies hetgeen voor jou werkt, en verstuur een opvallende mailing.
2. Persoonlijk
Spelfouten, een onpersoonlijke aanhef of de verkeerde aanhef zijn grote valkuilen wanneer je met een mailing op wil vallen. Personalisering is dan ook een slimme manier om meteen de aandacht van je lezer op te eisen. Vermijd algemene intro’s zoals ‘Beste meneer’.
3. Beeldmateriaal
Een beeld zegt vaak meer dan woorden, of het roept in ieder geval een gevoel op dat veel sterker is dan een stuk tekst. Eigen beeld werkt altijd het beste, maar wanneer je hier niet over beschikt kun je er ook voor kiezen om stockbeeld te gebruiken. Deze beelden kunnen soms wat cliché overkomen, maar wanneer je goed zoekt zijn er altijd wel goede alternatieven te vinden. Maak een beeld eigen door het vaak te hergebruiken, hierdoor wordt het beeld herkenbaar voor je klanten.
4. Less is more
Probeer niet al je informatie te vertellen in één mailing. Een informatie overload heeft een averechts effect: je verliest de aandacht van de lezer. Kies een of twee onderwerpen waarin jij je onderscheidt ten opzichte van je concurrenten en houdt het daarbij.
5. Doorverwijzen
Zorg dat de call to action duidelijk is in je mailing. Dit is immers direct gelinkt aan het doel van de mailing. Zorg voor een duidelijke URL of telefoonnummer.
Photo by Diana Akhmetianova on Unsplash