Publicis ontwikkelt de alcoholslagboom voor Responsible Young Drivers

Vorig artikel Volgend artikel
Kunnen we mensen die een glaasje teveel op hebben niet altijd tegenhouden om de wagen te nemen, dan kunnen we hun wagen misschien wel tegenhouden om de weg op te gaan. Dat is wat geleid heeft tot de ontwikkeling van de alcoholslagboom, een idee van Publicis Brussel voor Responsible Young Drivers. Nog steeds rijden teveel jongeren onder invloed en met de alcoholtest-slagboom wil Responsible Young Drivers jongeren daar op een originele manier aan herinneren.
Web_Alcoholslagboom
De alcoholslagboom werkt niet met een jeton, maar met een alcoholtest. Bestuurders die de parking willen verlaten moeten minder dan 0,5 promille blazen. Als je minder blaast gaat de slagboom open, maar de alcoholslagboom staat niet open voor dronken rijden. Al wie teveel gedronken heeft moet de wagen op de parking achterlaten dus. De alcoholslagboom werd ontwikkeld in samenwerking met BePark. De bestaande technologie van een alcoholslot werd ingebouwd in een standaard parkeerslagboom.
 
De slagboom wordt dit weekend getest in een pilootproject bij mega-discotheek Carré, ter gelegenheid van hun 22ste verjaardag. Voorlopig nog enkel op een gereserveerd deel van de parking en dus enkel voor mensen die ervoor kiezen, maar verder wel een aardig initiatief dat we alleen maar kunnen aanmoedigen!
 
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies