Marketing27.03.2013

Simon Cowell & Youtube lanceren de eerste wereldwijde talentenjacht: ‘The You Generation’


Web_YouGeneration

Youtube gaat nog maar eens een stapje verder om van ‘ordinaire’ videohost naar volwaardig medium te gaan. Samen met Simon Cowell (bekend van Idool & X Factor) en Youtube gaan samen aan de slag met deze ‘The You Generation‘ waarbij ze online via Youtube op zoek gaan naar dat talent. In totaal 52 weken lang, opgedeeld in rondes van 2 weken, zullen experten uit verschillende landen en in verschillende muziekstijlen de ingestuurde video’s beoordelen. Elke winnaar krijgt als gevolg daarvan een cash prijs en andere voordelen, het is echter nog onbekend wat die precies zijn en zo ook is het niet echt duidelijk wie de leden van de internationale jury zijn.

Je kan het ‘spectakel’ online volgen op Youtube natuurlijk maar ook op Facebook, Twitter en Google+. Het blijft maar de vraag of het Simon het succes van zijn TV formats kan herhalen door enkel met Youtube op online in te zetten. Het mag duidelijk zijn dat sommige straffe momenten uit Idool bijvoorbeeld dikwijls ook online best wel wat views wisten te verzamelen, maar hoe groot het aandeel van de start op TV daarin uiteindelijk was zullen we mogelijks binnen een paar weken kunnen zien als we de eerste evaluatie kunnen maken van ‘The You Generation’. Wat denken jullie: top of flop?

Kris Hoet

Kris Hoet is Hoofdredacteur van Belgiancowboys, maar in het dagelijkse leven vooral actief als Creative Innovator bij WARPED. Als regelrechte petrolhead is hij mede-bezieler van Carrepublic. Andere passies zijn fotografie & mountainbiken.