Top vijf van de digital marketing trends voor 2015

Top vijf van de digital marketing trends voor 2015

Marketeer stelt klant boven kanaal

Vorig artikel Volgend artikel

2015 wordt een spannend jaar. Uit onderzoek blijkt dat er voor marketeers veel kansen zijn om hun verhaal te vertellen en zich te onderscheiden van de concurrentie – de grootste uitdaging en een prioriteit voor het merendeel van de 1.000 topmarketeers wereldwijd die mee hebben gewerkt aan het 2015 Digital Marketing Trend Report.

Klantgerichte activiteiten creëren vele kansen, en volledig geïntegreerde marketingteams die zich niet op het kanaal maar juist op de klant richten zijn in opkomst. Wereldwijd werkt 35 procent van de marketeers in een volledig geïntegreerd marketingteam. Vergeleken met vorig jaar is dat een stijging van 28 procent. Dat betekent dat bedrijven zich richten op een meer klantgerichte structuur.

In aanloop naar de publicatie van dit 2015 Digital Marketing Trend Report van eind maart geven experts van Experian op basis van de uitkomsten alvast een top vijf van de digital marketing trends voor 2015.

1. Marketingteams worden steeds meer rondom de klant geformeerd in plaats van rondom een kanaal.

2. Om de datakwaliteit te verbeteren gaan verschillende afdelingen meer samenwerken om uiteindelijk vanuit een gestandaardiseerde database te werken.

3. Data management platforms maken het mogelijk om je ideale doelgroep steeds beter te bereiken. Een duidelijke verschuiving van media-driven advertising naar audience-driven advertising.

4. Technologie maakt het mogelijk om steeds meer marketingprocessen en klantinteracties te automatiseren.

5. Een goede klantervaring wordt zowel voor off- als online retailers belangrijker dan prijsaanbiedingen.

Wie het 2015 Digital Marketer Trend Report wil ontvangen kan zich hier aanmelden (voorinschrijving).

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies