• Algemeen
  • Automotive
  • Design
  • Gadgets
  • Marketing
  • Mobiel
  • Social
  • Technology
  • Travel
  • Web
logo-dc
logo-dc
  • Algemeen 
    • Adverteren
    • Bedankt
    • Blog
    • Colofon
    • Cookies
    • Home
    • Nieuws melden
    • Nieuwsbrief
    • Over ons
  • Algemeen
  • Automotive
  • Design
  • Gadgets
  • Marketing
  • Mobiel
  • Social
  • Technology
  • Travel
  • Web
  • Socials

Onderzoek


Televisie staat centraal in de beleving van het EK voetbal

Over drie dagen is het zover. Dan trapt gastland Frankrijk het EK voetbal 2016 in eigen land op gang tegen Roemenië. Aan supportersdrift bij de Belgen alvast geen gebrek: 4 op de 5 Belgen geeft aan de wedstrijden van de...

Algemeen07.06.2016

Televisie staat centraal in de beleving van het EK voetbal

Meer dan driekwart van de Belgen bekijkt matchen Rode Duivels liefst thuis of bij vrienden
Belg verkiest smartphone die groot én degelijk scherm biedt

De smartphone is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. LG, producent van X-series, deed onderzoek bij Belgische consumenten naar de rol van de smartphone in ons leven en het belang van de verschillende onderde...

Mobiel27.04.2016

Belg verkiest smartphone die groot én degelijk scherm biedt

Size does matter
Adblockers en awareness

Goedenavond allemaal! Mijn naam is Renske van den Bogaard, International Media & Entertainment Management-studente aan de NHTV in Breda. Ik ben momenteel aan het afstuderen met een thesis over adblockers. Hiervoor kan i...

Marketing14.03.2016

Adblockers en awareness

Mogen we 4 minuten van je tijd?
Smartphones te hacken met geprinte vingerafdruk

Aan de Universiteit van Michigan zijn onderzoekers erin geslaagd om een Huawei Honor 7 en een Samsung Galaxy S6 te ontgrendelen via de vingerafdruk scanner, met een geprinte vingerafdruk. Hiervoor hadden ze wel een gloe...

Technology09.03.2016

Smartphones te hacken met geprinte vingerafdruk

Dit vinden we het belangrijkst in de auto van de toekomst

Uit een onderzoek van AutoScout24 bij 8811 Europeanen, over de auto van morgen, blijkt dat Belgen de nieuwe technologieën met open armen verwelkomen, maar dan vooral als die hun veiligheid vergroten. 82,2% verwacht dat...

Automotive06.01.2016

Dit vinden we het belangrijkst in de auto van de toekomst

Digimeter 7: nieuwsconsumptie meer en meer mobiel

Elk jaar peilt Digimeter, een initiatief van het Vlaamse digitale onderzoekscentrum iMinds, naar het mediabezit en -gebruik in Vlaanderen. In de 5de editie (2012) werd het duidelijk dat primetime multimedialer is dan ooi...

Gadgets16.12.2014

Digimeter 7: nieuwsconsumptie meer en meer mobiel

Het multiscreen-gezin in Vlaanderen is een feit

De zesde editie van de iMinds Digimeter is uit en daarin wordt als belangrijkste conclusie gesteld dat multiscreen nu echt wel mainstream geworden is. We hadden het in het verleden reeds over dit jaarlijks weerkerend rap...

Marketing19.12.2013

Het multiscreen-gezin in Vlaanderen is een feit

Facebook herkent (liefdes)relaties

Op Facebook kun je aangeven wat je relatie tot andere Facebookgebruikers is. Familie (zoon, kleindochter, neef, stiefdochter) en relatie (getrouwd, uit elkaar, "het is ingewikkeld"), allerlei statussen zijn mogel...

Social12.11.2013

Facebook herkent (liefdes)relaties

YOLO. Vlaamse jongeren willen beleven blijkt uit nieuw onderzoek van JIM

JIM heeft zoals de voorgaande jaren weer zijn jongerenonderzoek uitgevoerd in samenwerking met Herman Toch van Dreams & Fears en het onderzoeksbureau Profacts. In totaal werden meer dan 500 jongeren tussen 16 en 23 jaar...

Marketing26.04.2013

YOLO. Vlaamse jongeren willen beleven blijkt uit nieuw onderzoek van JIM

Dit is volgens Google de Youtube Generatie

Gen C. Dat is de Youtube generatie. Zeggen ze bij Youtube. Wie zijn ze? Vooral millennials (80%) en bijna allemaal zijn ze constant geconnecteerd. En het zal geen verrassing zijn als ook blijkt dat ze Youtube bekijke...

Marketing09.04.2013

Dit is volgens Google de Youtube Generatie

LDV bedenkt TV-programma voor Universiteit Antwerpen

In plaats van een traditionele imago- en recruteringscampagne bedacht LDV Behind the Science, een 5-delige tv-reeks over het wetenschappelijk onderzoek van de universiteit. De reeks loopt sinds 20/3 op National Geograp...

Marketing02.04.2013

LDV bedenkt TV-programma voor Universiteit Antwerpen

Weinig vertrouwen in content van merken op sociale media

Dat is wat we leren uit een nieuw onderzoek van Forrester Research. Het onderzoek toont aan dat maar 10% van de Europeanen vertrouwen hebben in de content die merken op hun Facebook & Twitter pagina's zetten. In de Veren...

Marketing27.03.2013

Weinig vertrouwen in content van merken op sociale media

Resultaten van de jaarlijkse Marketing Survey van The House of Marketing zijn bekend

Marketing managers zijn op zoek naar de juiste balans, dat is mogelijks de belangrijkste learning uit de resultaten van de 2013 editie van de Yearly Marketing Survey van The House of Marketing. De zoektocht naar de juist...

Marketing25.03.2013

Resultaten van de jaarlijkse Marketing Survey van The House of Marketing zijn bekend

U bezit 64 niet-gebruikte voorwerpen twv €1.659 volgens Ebay

Dat is alvast wat blijkt uit een studie van TNS voor eBay. De Belgen schatten de waarde van alle voorwerpen samen die ze niet of niet meer gebruiken op €1.659. Verder zegt het persbericht dat dat bedrag vaak onder...

Web11.03.2013

U bezit 64 niet-gebruikte voorwerpen twv €1.659 volgens Ebay

De 13de Edelman Trust Barometer is er

Voor de 13de keer al publiceert Edelman zijn 'Global Trust Barometer'. Deze barometer is gebaseerd op een online bevraging van meer dan 31.000 mensen uit 26 landen. Het onderzoek liep in oktober en november 2012. De...

Marketing14.02.2013

De 13de Edelman Trust Barometer is er

The Centrifuge Brain Project: vergeet alles wat je weet over zwaartekracht

Het ICR oftewel Institute for Centrifugal Research is bezig met een nieuw project: 'The Centrifuge Brain Project'. Met dit project probeert Dr. Nick Laslowicz aan te tonen dat je beter af bent zonder zwaartekracht e...

Technology07.02.2013

The Centrifuge Brain Project: vergeet alles wat je weet over zwaartekracht

Jongeren vinden Facebook brandpages niet geloofwaardig

Dat is alvast één van de conclusies van een nieuwe Insites onderzoek naar Generation Y. Het blijkt dat slechts 1% van de 15- tot 25-jarige Belgen de pagina van een merk op Facebook een geloofwaardige bron vindt van...

Marketing05.02.2013

Jongeren vinden Facebook brandpages niet geloofwaardig

Unruly ShareRank voorspelt of een video viraal zal gaan of niet

Unruly Media is vooral bekend van de Viral Video Chart die ze maken voor verschillende bekende online media zoals guardian.co.uk, Mashable, Welt Online, ... Om deze chart te kunnen maken monitoren ze bij Unruly alle...

Marketing04.02.2013

Unruly ShareRank voorspelt of een video viraal zal gaan of niet

Alle ketchup uit de fles dankzij LiquiGlide

De lijst 'Best Inventions of the Year 2012' van Time bevat heel wat leuke uitvindingen.  De ene al wat meer van toepassing in het dagelijkse leven dan de andere.  Maar één schiet er bovenuit! Vijf MIT studente...

Technology08.01.2013

Alle ketchup uit de fles dankzij LiquiGlide

Nieuwere posts Oudere posts



  • Over ons
  • |
  • Adverteren
  • |
  • Nieuws melden
  • |
  • Colofon
  • |
  • Cookies
  • |
  • Sitemap

Partners

  • Red Banana
  •  
  • Springbok Agency
Hosted By

Savvii