Disney heeft aangekondigd dat het tijdens de komende maanden een aantal nieuwe tools & diensten zal lanceren onder het label MyMagic+ die ervoor moeten zorgen dat de experience van de bezoekers beter wordt. Gasten zullen de mogelijkheid krijgen om exacte uren te boeken op de verschillende shows & attracties voor ze het park bezoeken bijvoorbeeld.
Een belangrijk onderdeel van die MyMagic+ experience is natuurlijk de bijhorende My Disney Experience website en mobiele applicatie. Hier zal je alle boekingen kunnen doen. Belangrijker is echter nog de MagicBand. Deze Disney armband zal de sleutel van je hotelkamer zijn, het ticket voor het park, toegang tot de FastPass en zelfs als betaalmiddel binnen de resorts.
Zeker de MagicBand lijkt ons een ideaal middel om de klanten een betere experience te geven, maar tegelijk zien we als marketeers ook de informatie die Disney hier moet kunnen door verkrijgen over het gedrag van zijn gasten. Vooralsnog enkel verwacht in de Amerikaanse parken maar het is waarschijnlijk enkel een kwestie van tijd voor we dit ook in Europa mogen verwachten.

Kris Hoet is Hoofdredacteur van Belgiancowboys, maar in het dagelijkse leven vooral actief als Creative Innovator bij WARPED. Als regelrechte petrolhead...