Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Eventplanner.be (en .nl) wil haar online tv-kanaal eventplanner.tv verder uitbouwen en dat deels door middel van crowdfunding. Crowdfunding is een moderne, steeds populairder wordende vorm van fondsenwerving vaak gebruikt door start-ups en in de creatieve sector.
Deze methode wil eventplanner nu ook inzetten in de mediasector: eventplanner.tv is en blijft gratis online beschikbaar, maar roept kijkers op eenmalig bij te dragen tot de financiering van de tv-zender. In ruil krijgen eventprofessionals kwalitatieve en voor hen relevante content, en dragen ze bij tot de verdere professionalisering van de sector.
Crowdfunding is een concept waarbij projecten voor hun financiering online een oproep doen aan een grote groep om kleine investeringen te doen. Het is een alternatieve financieringsmethode, reeds vaak gebruikt door start-ups en in de creatieve sector, die eventplanner nu ook inzet in de mediasector. “Passie voor het evenementenvak en onze wil om bij te dragen tot de ontwikkeling van de sector zijn de belangrijkste drijfveren om eventplanner.tv te realiseren. We bieden de content gratis aan, maar kiezen, naast een eigen investering, voor crowdfunding omdat we geloven in het concept van kijkers die participeren in sterke content”, legt initiatiefnemer en presentator Kevin Van der Straeten uit.
Eventplanner.tv is een tv-zender voor opdrachtgevers en organisatoren van evenementen. In korte, hapklare afleveringen worden wekelijks interviews en reportages gebracht over actuele topics en trends uit de evenementensector. “Uit de vele positieve reacties die we ontvangen van onze lezers en kijkers blijkt dat eventplanner.tv een echte meerwaarde en bron van informatie is”, gaat Kevin Van der Straeten verder.
“We vragen als vakblad geen abonnementskosten. Alles op onze website is gratis dankzij de steun van onze adverteerders. eventplanner.be /.nl doet het goed als mediabedrijf en dat creëert ruimte om te investeren in initiatieven die bijdragen tot de ontwikkeling van de sector. We willen de groei versnellen en eventprofessionals en de hele sector nog beter ondersteunen door eventplanner.tv uit te breiden met meer innovatieve en kwalitatieve content, zoals reportages op locatie, live uitzendingen, debatten, internationale gasten, enzoverder.”
Naast de eigen investeringen bij opstart, investeert eventplanner enerzijds opnieuw zelf om deze plannen te realiseren, anderzijds doet het vakblad een beroep op haar publiek, en dit door middel van crowdfunding: professionals uit de eventsector kunnen vanaf 1$ investeren in eventplanner.tv. Zo kan eenieder, particulier en bedrijf, laagdrempelig bijdragen tot de professionalisering van de sector in België en Nederland.
Novid, verhuurder van audiovisuele media, steunt alvast het initiatief: “Wij vinden eventplanner.tv een waardevol initiatief. De afleveringen inspireren, delen kennis en dragen zo rechtstreeks bij tot de professionalisering van de eventsector. Daar plukt de hele branche, en dus ook wij, de vruchten van. Daarom hebben we geen seconde getwijfeld om ons steentje bij te dragen”, vertelt Vicky Waldukat, marketing manager van Novid.
Het doel is om in totaal 40.000$ op te halen. Investeren kan vanaf 1$ per persoon of per bedrijf. Afhankelijk van de grootte van de investering voorziet eventplanner.tv een extraatje (vermelding op de site, bezoek achter de schermen,…) om investeerders te bedanken. Wie wil investeren kan dat via het internationale en veilige platform indiegogo.com.
Verder lezen over Crowdfunding
Automotive20.08.2014
De Skully AR-1 is de de Google Glass van motorhelmen
Gadgets14.08.2014
Zwevende Bluetooth Speaker
Gadgets06.01.2014
Magnic Light iC, een intelligente contactloze dynamo
Web12.11.2013
Samen schrijven aan jouw nieuws met NewsMonkey, de nieuwe Belgische nieuwssite
Social17.04.2013
Project in de kijker: Zoë Eisenhoet, een roadnovel in feuilleton van Ianka Fleerackers, nu op CroFun [interview]
Marketing25.03.2013
Crowdfunding, nog in kinderschoenen in België.
Gadgets19.01.2013
Het dunste horloge ter wereld
Web10.01.2013
Kickstarter in 2012: 2,2 miljoen gebruikers investeren $319 miljoen
Verder lezen over Indiegogo
Automotive20.08.2014
De Skully AR-1 is de de Google Glass van motorhelmen
Gadgets05.08.2014
Zelf je drankje testen op drugs met Pd.id
Gadgets14.05.2013
Instabeat is hét zwemgadget van 2013
Social06.05.2013
Stack: het sociale netwerk waarover jij controle hebt
Mobile25.03.2013
Is The Minuum het toestenbord van de toekomst?
Technology06.02.2013